10.14.2009

narutooo

Read More...

anime

Read More...

manusia,malaikat,syaitan. . .

Manusia - Eh, dah subuh dah?
Malaikat - bangunlah wahai anak Adam, tunaikan solat subuh mu .....
Syaitan - Alahhhhhh, kejaplah, ngantuk ini...awal lagi nie?.zzzzzzzz

Manusia - Nak makan, laparlah ??
Malaikat - Wahai Anak Adam, mulakanlah dengan Bismillah... ..
Syaitan - Ahh, tak payahla... dah lapar ini !! mmm..sedapnyaaaa? .....

Manusia - Hari ni nak pakai apa ye?
Malaikat - Wahai anak Adam, pakailah pakaian yang menutup aurat..
Syaitan - Ehh, panaslah, takde style langsung, nampak kampung!!!

Manusia - Alamak, dah lewat!
Malaikat - Bersegeralah wahai manusia , nanti terlewat ke pejabat..
Syaitan - Ahhh?awal lagi?mmm..aaahh? suruh si X, punchkanlah?

Manusia - Azan sudah kedengaran.. .....
Malaikat - Wahai anak Adam, bersegeralah menunaikan kewajipan
Syaitan - Baru pukul berapa.. rilex lah..awal lagi nieii?.

Manusia - Eh, eh... tak boleh tengok ini, berdosa...
Malaikat - Wahai anak Adam, alihkanlah pandanganmu, sesungguhnya Allah Maha Melihat dan mengetahui !
Syaitan - Perggghh... best tu... . rugi ooo kalau tak tengok nie..

Manusia - Saudaraku sedang melakukan dosa
Malaikat - Wahai anak Adam, cegahla ia..
Syaitan - Apa kau sibuk? Jangan jaga tepi kain orang, lantaklahh? ...

Manusia - Elok kalau aku sampaikan nasihat ini kepada orang lain
Malaikat - Wahai anak Adam, nasihat-menasihatil ah sesama kamu..
Syaitan - Sendiri pikirlah, semua dah besar, buat apa susah2... pandai2lah?

Manusia - aku telah berdosa..
Malaikat - Wahai anak Adam, bertaubatlah kamu,sesungguhnya Allah Maha Pengampun. .
Syaitan - Tangguhlah dulu, lain kali boleh bertaubat... lagipun muda hanya sekali....rugila. ...... (kalau sempatla)

Manusia - Kalau pergi, mesti seronok!
Malaikat - Wahai anak Adam, kakimu ingin melangkah ke jalan yang dimurkai Allah, berpalinglah dari jalan itu .....
Syaitan - Jangan bimbang, tiada sesiapa yang tahu...Jomlahhh?

Manusia - Uuhhh?letihnya arini..tak solat lagi nieee?.
Malaikat - Wahai anak Adam, taatilah Allah dan RasulNYA, kebahagiaan di dunia dan akhirat untukmu. Solat itu wajib bagimu...
Syaitan - Hey anak Adam, ikutilah aku,kebahagiaan di dunia (sahaja) dan kebahagiaan diakhirat (jangan mimpilah!) untukmu....

Sekarang anda mempunyai 3 pilihan :
1. Anda - Patutke aku biarkan E-mail ini tetap dalam mailbox aku.
2. Malaikat - Ingatkan pada kawan yang anda kenal (Forward E-mail ini)
3. Syaitan - Tak payahlah sebuk2
Read More...

10.07.2009

Photo Puzzle

Read More...

10.04.2009

dunia akhir zaman

Assalamulaikum dan Salam Sejahtera pada pembaca blog ini,baru baru ini kita dikejutan oleh tsunami yang melanda Semoa yang mengorbankan hampin 2oo ratus orang di Semoa tidak sampai 24 jam satu kejadian gempa bumi di Indonesia berlaku di Padang Indonesia yang mengobankan hampai 3oo orang di Padang dan disusuli oleh gempa bumi susulan dan juga di Fiji dan negara yang lain keadaan itu mengujutkan dunia segala bentuk bantuaan disalurkan kepada mangsa yang mengalami tsunami dan gampa bumi bantuaan yang merupakan perubatan dan makanan serta minuman kepada mangsa gempa bumi dan tsunami apabila kejadian itu berlaku bantuaan tidak henti henti datang dan syaikat syarikat besar pun turut membantu.tidak habis dengan itu ribut dan banjir pun turut berlaku di Filipina turut memberi tempias terhadap dunia yang turut berlaku di Rom dan hampir mengorbankan 20 orang.gagaran susulan dan gampa yang berlaku itu menyukarkan pihak penyalamat untuk pergi jauh kedalam kampung menurut apa yang dilaporkan oleh pihak berita tiga buah kampung turut lanyap disebabkan oleh gampa itu perkambangan gampa yang berlaku itu ialah kuasa ALLAH yang maha agung untuk menuji umatNya supaya kita sedar apa yang berlaku supaya kita sedar apa yang kita buat di bumiNya.akhir kata dari saya supaya jagalah bumi kata dan patuhi la perintah Allah.wasalam
Read More...

9.30.2009

hidup yang sempurna

assalamulaikum para pembaca yang saya sayangi, saya ada satu cerita yang menarik yang saya nak kongsikan pada pembaca yang setia ceritanya macam ni saya ada keluaga yang sayangkan saya dan adik beradik saya saya cukup selasa ada keluaga macam keluaga saya yang semuanya kelaka dan semua nya ada peranan sendiri dan kehidupan sediri dan tidak masuk campun hal sendiri saya cukup gembira disebabkan ada orang tua yang fahami saya dan adik beradik menyantuh pasal keluaga saya saya akan ceritakan lebih lanjut tentang keluaga saya ibu saya namanya Akabari Bee binti badrul duja khan dan ayah saya bernama Saifullah bin Samsudin meraka ialah sepupu yang dijodohkan oleh datuk dan nenek meraka ibu saya berkahawin pada usia 22 tahun dan ayah saya 23 tahun dan lahirlah abang saya yang diberi nama Azizullah bin Saifullah selapas tiga tahun pula lahirnya kakak saya Norsyikin binti Saifullah selapas beberapa tahun pada tahun 1990 saya pun dilahirkan dan diberi nama Norasyimah binti Saifullah tak lama selapas saya lahir ibu saya menandung pulak menandung adik saya yang bernama Nasrullah bin Saifullah selapas lima tahun adik bongsu saya pun lahir namanya ialah Noor afifah binti Saifullah dan lengkaplah keluaga kami saya ibaratkan saya menpunyai keluaga yang lengkap saya ada seorang abang seorang kakak seorang adik lelaki dan seorang adik perempuan ibu serta ayah yang saya sayangi macam nyawa saya sendiri akhir kata jagalah san sayangilah keluaga anda semua.wasalam
Read More...

9.29.2009

hari raya yang indah

assalamulaikum para pembaca saya dan sekeluaga mangcuapkan selamat hari raya maaf zahir&batin kepada pembaca blog ini.malam sebelum raya saya dan ahli keluaga saya sedang buat persiapan untuk sambut hari raya kakak saya kemas di bahagian depan bersama adik saya saya pula membantu ibu saya untuk kemas di bahagian dapur.setalah siap semuanya saya dan ibu saya kemas lagi di bahagian ruang tamu semua nampak cantik dan lawa kami kemas sehinggalah ke petang pada petang pula kami memasak untuk berbuka puasa makanan pada akhir puasa sangat ringkas dan sungguh sedap selapas berbuka kami semua pun berjemmah magarib bersama setalah itu kami terus menjamah makanan yang tersisa tadi setalah semua selasai makan kami yang perempuan pun menolong ibu didapun memasak rendang dan merebus ketupat yang kami buat petang tadi setalah selesai saya dan ibu saya pun mengalap lantai dan dapur adik dan kakak saya sudah masuk tidor saya dan ibu saya masuk tidor pada pukul 1.30 pagi setelah selesai semua kerja yang kami buat bangun pada pukul 6.00 lepas tu mandi sunnat raya lepas tu terus pakai baju raya yang ibu buat sendiri saya rasa sungguh gembira dan bersyukur pada ALLAH kara boleh lawati ramadhan dengan penuah bersabar lepas tu saya turun ke bawah untuk makan ketupat dan rendang yang ibu saya buat saya makan banyak sekali sampai kenyang lepas tu baru buat kerja isi kuih raya dalam balang raya pastu letakan kat depan dan terus mambancuh air untuk minum pada tetamu yang datang bertandang ke rumah lepas tu kami kami berkunjung ke rumah pakcik dan makcik saya sebab nenek saya ada kat rumah pakcik saya bersalaman dan berminta maaf pada nenek saya pastu dapat duit raya tak banyak cuma 5.00 ringgat saja pastu bersalaman pula dengan pakcik saya setalah tu dapai duit raya sebanyak 10.00 ringgat jer lapas makan kami pun balik ke rumah dan bersalam dengan ayah dan ibu saya dapat 100 ringgat dan adik beradik saya yang lain dapat 50 ringgat jer syukur pada ALLAH jumlah keseluruhan nya 381 ringgat syukur pada ALLAH dapat banyak sebegitu syukur syukur pada ALLAH petang raya tu saya dapat banyak tetamu dan banyak la lagi duit raya yang saya dapat syukur pada ALLAH lagi sebalah malam pula lepas membasuk dam menglap saya pun tengok tv sebab banyak rancangan pada hari raya ni pastu saya pun masuk tidor tamat... wasalam para pebaca blog ini
Read More...

9.08.2009

cinta itu menyakitkan hati

assalamulaikum semua pembaca sesetangah manusia ciptaan ALLAH menyatakan yang cinta tu indah bila pasangan jatuh cinta hidupnya jadi sempurna.cinta tu penyakit hati kalau putus merana sampai nak bunuh diri la ada yang jadi gila la ada yang kata dunia in tidak adil la dan dunia dah berakhir la macam macam lagi la ada sampai murtad(keluar islam) sebab pilih untuk berkhawin dengan orang bukan islam sebab tidak berfikir panjang dulu lepas tu mula la nak menyalahkan orang lain atas kesilapan yang dia lakukan. cinta tu tidak penting pada saya dan saya akan khawin kalau ada jodoh kalau tidak ada jodoh saya tidak akan khawin hanya ALLAH saja yang tahu yang saya ni ada jodoh atau tidak saya ni senang jer kalau ada yang sukakan saya saya pun sukakan dia sebalum tu saya akan kenal pasangan saya terlebih dulu dengan berkawan dulu dengan dia dan saya akan tahu isi hati budi bicara hati dan kejujuran hati dia saya tidak kisah dia tu miskin atau kaya cuma saya yang paling penting dia orang islam dan rajin beribadah,solat dan pandai membaca AL-QURAN dan boleh menpimpin saya ke arah yang benar dan jalan ALLAH. semua itu sudah ditetapkan oleh ALLAH dan kita sebagai umatNya kita harus pasrah dan selalu berdoa pada ALLAH yang kita masih ada pegangan islam dan kita haruslah bersyukur padaNya sebab semakin kita diuji semakin kiat matang dalam menbuat keputusan dalam diri kita hambaNya yang lemah dan tidak berdaya.kita haruslah lebihkan cinta kita pada ALLAH,cinta pada rusul-rusulNya dan kurangkan cinta pada hambaNya sebernarnya bukan saya tidak sukakan cinta saya sukakan cinta tapi cinta pada ibu bapa saya dan adik beradik saya cinta pada ALLAH dan rusulNya tidak terlintas pada fikiran saya untuk mencari pesangan lagi saya hendak taat pada meraka dan mendengar kata meraka dulu oklah saya akan sambung lagi esok dan denagan tajuk yang lain akhir kata walaikumsalam...
Read More...

9.01.2009

mimpi yang pelik bahagian 2

ok lah aku akan sambung cerita aku selapas datuk dan nenek aku hilang aku pun berjalan ke sekeliling tempat dan aku berjumpa dengan seekor rama rama yang begitu cantik aku kejar rama rama tu tapi aku x dapat tapi aku jumpa seseorang yang aku kenal iaitu seorang lelaki yang aku sayang aku iaitu kawan baik aku yang meninggal dunia kerana penyakit yang bahaya aku amat rindukan dia sebagai kawan yang amat setia pada persahabatan kami first aku lari pergi ker dan terus peluk di untuk luahkan segala rindu aku yang terpedam sejak 2 tahun lalu lepas tu aku ngan dia pun duduk untuk bersembang banyak cerita yang aku nak bagitau dia dan aku pun mula bercerita dan dia pendengar yang setia lepas 3 jam berborak dia pun ada sesuatu nak bagitau aku dia luahkan perasaan dia kat aku aku pun terkejut gila dia kata yang dia cintakan aku dan dalam perasaan terkejut aku mambalas kita dalam 2 alam berbaza tak mungkin kita untuk bercinta dan dia pun berkata kalau dia tidak meninggal dunia,adakah aku mencintanya? aku memjawab yang aku akan mencintanya dengan sepenuh hati sebab aku pun suka pada dia sebalum dia meninggal dunia selapas tu dia pun hilang dan denadn tidak semana mana air mata aku jatuh dan aku menjerit nama dia berulang kali lepas tu aku pun terjaga rupanya aku dalam bilik aku tgk jam dah puluk 4.45 aku bagun dan aku turtn untuk sahur
Read More...

8.31.2009

Status update: Yahoo! Messenger for iPhone

Read More...

8.30.2009

mimpi yang terindah

malam kemarin aku dapat mimpi yang begitu takut tapi semalam aku dapat mimpi yang indah lagi seronok nacam tak mau bagun sahur tapi terpaksa la juga ceritnya begini selepas aku boleh lelap aku masuk ke alam lain first yang aku nampak adalah org yang aku kan jumpa sekali pun sudah la aku jumpa datuk aku yang sudah meninggal aku sangat gembira lepas tu aku jumpa nenek aku pulak yang pun sydah meninggal kami jumpa kat taman yang begitu indah dan kami bersembang datuk aku kata aku semakin besar dan semakin matang untuk buat keputusan aku gembira dan aku kata kat datuk dan nenek aku yang semua org iaitu anak,cucu,cicit dan semua org yang datuk dan nenek kenal kirim salam kat datuk dan nenek lepas tu datuk aku meninggal dunia sehari sebelum hari jadi aku yang ke 12 tahun dan nenek aku pun ikut datuk aku 3 bulan selapas datuk aku meninggal datuk aku meninggal dunia sebab sakit jantung dia meninggal dunia dalam lif sewaktu hendak dibawa ke bilik bedah untuk dibedah tetapi tidak sempat untuk dibedah waktu tu aku pun terkejut dan sedih gila sbb esok tu ari jadi aku yang ke 12 tahun aku pun x tau kenapa org yang paling aku sayang pergi untuk selamanya pada awktu aku nak bt hajat yang biar datuk aku baik dari penyakit dia selapas tu aku akan ceritakan macam mana nenek aku meninggal dunia pulak nenek aku meninggal pada azan zohor berkumandang yang bt aku sedih sekali sampai ari mata aku x boleh keluar selepas tu aku pergi ke satu tempat untuk aku luahkan segalanya selapas bersembang selama 2 jam lepas tu datuk dan nenek aku bagi aku sesuatu yang aku akan simpan dalam hati aku bt selamanya dan aku x akan bagitu benda apa yang datuk aku bagi kat aku biar aku dan ALLAH sahaja tahu benda apa tu. aku nak datuk dan nenek aku tengan kat sana aku teramat rindukan meraka macam kan jumpa meraka kat sana aku harap semua org yang baca apa yang aku tulis mensedekahkan al-fetihah pada roh yang pergi terlebih dulu daripada kita aminttg mimpi tu aku akan anak sambung pada bahagian ke 2 esok.
Read More...

8.29.2009

mimpi yang pelik bahagian 2

aku nak sambung mimpi aku yang semalam malam tadi aku sambung bermimpi.lepas aku keluar dari gua tu aku jampa kampung yang sudah di bakar lalu aku masuk kampung aku jumpa mayat yang begitu banyak aku cuba periksa mayat tapi semua dah mati aku rasa takut dah seram sejuk sangat aku pun berjalan keluar dari kampung tu lalu jumpa sebatang sungai aku lihat sungai tu penuh dengan darah yang sangat banyak lalu aku pun jalan mengikut arah sungai lalu aku jumpa satu tasik yang begitu cantik lalu aku pun pergi kat tasik tu masuk saja kawasan tasik tu aku ditarik masuk ke dalam tasik tu lalu aku terpaksa masuk dalam tasik lepas tu aku jumpa banyak timbunan mayat yang sudah menbusuk lalu aku berjalan lagi dengan perasaan takut sangat lalu aku pun terjumpa sesuatu yang amat menakutkan aku jumpa tulang manusia yang sudah diasingkan dari kepala sampai ke kaki cukup menakutkan kehadiran aku tidak disedari oleh makluk tu aku aku cuba untuk menyalamatkan diri tapi disedari oleh selah satu makluk yang sangat hodoh tu lalu aku ditangkap dan dimasukkan ke dalam kurungan meraka yang menjijijkan tu lepas tu aku dipangsankan oleh meraka selapas aku sedar aku berada dia tempat untuk mengasingkan tulang pada waktu tu aku aku sangat takut dan rasa nak mati macam nyawa nak tercabut lalu meraka memulakan untuk mengasingkan tulang aku meraka mula memotong bahagian dada sampai ke perut dan sehingga ke kemaluan lalu dari kemaluan aku sampai ke kaki aku kedua dua keki saya sudah dibuang tulang lepas tu dari dada sampai ke leher lepas tu kepala aku di pancung setalah tu mati la aku dengan kejam sekali lepas tu aku terjaga dan memeriksa badan aku rupa rupanya aku mimpi jer.
Read More...

8.28.2009

mimpi yang pelik

semalam aku dapat mimpi yang pelik cukup pelik aku berjalan di tempat yang cukup indah lepas tu aku terjatuh sakit tol lepas tu aku bagun kawasan yang indah tu bertukar hitam aku berlari untuk cari jalan keluar aku x dapat aku mula takut lepas tu aku terjumpa seseorang aku tanya pada dia tapi dia x jawab aku tanya dia "tempat apa ini"lelaki tu x jawab pun aku tanya dia sekail lagi dia x jawab pun aku naik berang lalu aku tanya lagi dengan nada yang keras lelaki tu x jawab pun aku agak lelaki tu bisu la aku terus jalan lagi lagi lagi aku jumpa dengan seseorang lagi kali ini wanita aku tanya lagi aku tanya "tempat apa ni" wanita tu jawab ini tempat yang hitam aku jawab aku tau la yang tempat ni hitam aku pun jalan lagi sambil garu kepala sebab aku hairan la tempat apa ni aku jalan lagi lagi lagi aku jumpa seekor kucing aku belai dia dalam mimpi aku kucing tu boleh bercakap aku tanya dia tempat apa ni kucing tu jawab ini dalam sebuah gua aku jawab tadi aku jumpa taman yang cantik lepas tu aku jatuh aku bagun aku nampak tempat ni jadi gelap kucing tu jawab itu images dalam fikiran aku saja lepas tu aku jalan lagi lagi lagi aku jumpa jalan keluar aku keluar la rupa rupanya aku nampak aku sedang tidor kat katil aku aku naik hairan lalu aku pergi kat katil aku lalu aku terjaga aku tengok jam pukul lima aku bagun untuk sahur dah habis cerita aku wasalam
Read More...

8.27.2009

hari ini

hari ini hujan dari sahur sampai la sekarang saya tak tau nak bt apa so saya bukak la blog,emeil, profil saya yang banyak tu saya ada friendster,myspace,facebook,tagget saya suka layari laman wab saya ada yahoo messenger kalau korang nak add la saya kat sana ini emeil saya norasyimah_mim@yahoo.com dan cristina_leveras@yahoo.com add la saya kata sanaprofil saya banyak saya pun x atau macam mana nak uruskan ari in hari malang saya saya jahun waktu angkat barnag berat sakit nya saya x atu la sbb kenapa saya in malang tol la sbb saya kurang tidor kot sebab tu saya terjatuh mungkin kot la waktu tu saya sedang sapu sampah dan saya letih kot sbb saya lapas sahur saya x tidor sampai ke malam dah saya cukup menangtuk munkin saya harus tidor kot. saya suka chat dan main game saya suka anime dan saya suka tgk di internet.
Read More...