9.30.2009

hidup yang sempurna

assalamulaikum para pembaca yang saya sayangi, saya ada satu cerita yang menarik yang saya nak kongsikan pada pembaca yang setia ceritanya macam ni saya ada keluaga yang sayangkan saya dan adik beradik saya saya cukup selasa ada keluaga macam keluaga saya yang semuanya kelaka dan semua nya ada peranan sendiri dan kehidupan sediri dan tidak masuk campun hal sendiri saya cukup gembira disebabkan ada orang tua yang fahami saya dan adik beradik menyantuh pasal keluaga saya saya akan ceritakan lebih lanjut tentang keluaga saya ibu saya namanya Akabari Bee binti badrul duja khan dan ayah saya bernama Saifullah bin Samsudin meraka ialah sepupu yang dijodohkan oleh datuk dan nenek meraka ibu saya berkahawin pada usia 22 tahun dan ayah saya 23 tahun dan lahirlah abang saya yang diberi nama Azizullah bin Saifullah selapas tiga tahun pula lahirnya kakak saya Norsyikin binti Saifullah selapas beberapa tahun pada tahun 1990 saya pun dilahirkan dan diberi nama Norasyimah binti Saifullah tak lama selapas saya lahir ibu saya menandung pulak menandung adik saya yang bernama Nasrullah bin Saifullah selapas lima tahun adik bongsu saya pun lahir namanya ialah Noor afifah binti Saifullah dan lengkaplah keluaga kami saya ibaratkan saya menpunyai keluaga yang lengkap saya ada seorang abang seorang kakak seorang adik lelaki dan seorang adik perempuan ibu serta ayah yang saya sayangi macam nyawa saya sendiri akhir kata jagalah san sayangilah keluaga anda semua.wasalam
Read More...

9.29.2009

hari raya yang indah

assalamulaikum para pembaca saya dan sekeluaga mangcuapkan selamat hari raya maaf zahir&batin kepada pembaca blog ini.malam sebelum raya saya dan ahli keluaga saya sedang buat persiapan untuk sambut hari raya kakak saya kemas di bahagian depan bersama adik saya saya pula membantu ibu saya untuk kemas di bahagian dapur.setalah siap semuanya saya dan ibu saya kemas lagi di bahagian ruang tamu semua nampak cantik dan lawa kami kemas sehinggalah ke petang pada petang pula kami memasak untuk berbuka puasa makanan pada akhir puasa sangat ringkas dan sungguh sedap selapas berbuka kami semua pun berjemmah magarib bersama setalah itu kami terus menjamah makanan yang tersisa tadi setalah semua selasai makan kami yang perempuan pun menolong ibu didapun memasak rendang dan merebus ketupat yang kami buat petang tadi setalah selesai saya dan ibu saya pun mengalap lantai dan dapur adik dan kakak saya sudah masuk tidor saya dan ibu saya masuk tidor pada pukul 1.30 pagi setelah selesai semua kerja yang kami buat bangun pada pukul 6.00 lepas tu mandi sunnat raya lepas tu terus pakai baju raya yang ibu buat sendiri saya rasa sungguh gembira dan bersyukur pada ALLAH kara boleh lawati ramadhan dengan penuah bersabar lepas tu saya turun ke bawah untuk makan ketupat dan rendang yang ibu saya buat saya makan banyak sekali sampai kenyang lepas tu baru buat kerja isi kuih raya dalam balang raya pastu letakan kat depan dan terus mambancuh air untuk minum pada tetamu yang datang bertandang ke rumah lepas tu kami kami berkunjung ke rumah pakcik dan makcik saya sebab nenek saya ada kat rumah pakcik saya bersalaman dan berminta maaf pada nenek saya pastu dapat duit raya tak banyak cuma 5.00 ringgat saja pastu bersalaman pula dengan pakcik saya setalah tu dapai duit raya sebanyak 10.00 ringgat jer lapas makan kami pun balik ke rumah dan bersalam dengan ayah dan ibu saya dapat 100 ringgat dan adik beradik saya yang lain dapat 50 ringgat jer syukur pada ALLAH jumlah keseluruhan nya 381 ringgat syukur pada ALLAH dapat banyak sebegitu syukur syukur pada ALLAH petang raya tu saya dapat banyak tetamu dan banyak la lagi duit raya yang saya dapat syukur pada ALLAH lagi sebalah malam pula lepas membasuk dam menglap saya pun tengok tv sebab banyak rancangan pada hari raya ni pastu saya pun masuk tidor tamat... wasalam para pebaca blog ini
Read More...

9.08.2009

cinta itu menyakitkan hati

assalamulaikum semua pembaca sesetangah manusia ciptaan ALLAH menyatakan yang cinta tu indah bila pasangan jatuh cinta hidupnya jadi sempurna.cinta tu penyakit hati kalau putus merana sampai nak bunuh diri la ada yang jadi gila la ada yang kata dunia in tidak adil la dan dunia dah berakhir la macam macam lagi la ada sampai murtad(keluar islam) sebab pilih untuk berkhawin dengan orang bukan islam sebab tidak berfikir panjang dulu lepas tu mula la nak menyalahkan orang lain atas kesilapan yang dia lakukan. cinta tu tidak penting pada saya dan saya akan khawin kalau ada jodoh kalau tidak ada jodoh saya tidak akan khawin hanya ALLAH saja yang tahu yang saya ni ada jodoh atau tidak saya ni senang jer kalau ada yang sukakan saya saya pun sukakan dia sebalum tu saya akan kenal pasangan saya terlebih dulu dengan berkawan dulu dengan dia dan saya akan tahu isi hati budi bicara hati dan kejujuran hati dia saya tidak kisah dia tu miskin atau kaya cuma saya yang paling penting dia orang islam dan rajin beribadah,solat dan pandai membaca AL-QURAN dan boleh menpimpin saya ke arah yang benar dan jalan ALLAH. semua itu sudah ditetapkan oleh ALLAH dan kita sebagai umatNya kita harus pasrah dan selalu berdoa pada ALLAH yang kita masih ada pegangan islam dan kita haruslah bersyukur padaNya sebab semakin kita diuji semakin kiat matang dalam menbuat keputusan dalam diri kita hambaNya yang lemah dan tidak berdaya.kita haruslah lebihkan cinta kita pada ALLAH,cinta pada rusul-rusulNya dan kurangkan cinta pada hambaNya sebernarnya bukan saya tidak sukakan cinta saya sukakan cinta tapi cinta pada ibu bapa saya dan adik beradik saya cinta pada ALLAH dan rusulNya tidak terlintas pada fikiran saya untuk mencari pesangan lagi saya hendak taat pada meraka dan mendengar kata meraka dulu oklah saya akan sambung lagi esok dan denagan tajuk yang lain akhir kata walaikumsalam...
Read More...

9.01.2009

mimpi yang pelik bahagian 2

ok lah aku akan sambung cerita aku selapas datuk dan nenek aku hilang aku pun berjalan ke sekeliling tempat dan aku berjumpa dengan seekor rama rama yang begitu cantik aku kejar rama rama tu tapi aku x dapat tapi aku jumpa seseorang yang aku kenal iaitu seorang lelaki yang aku sayang aku iaitu kawan baik aku yang meninggal dunia kerana penyakit yang bahaya aku amat rindukan dia sebagai kawan yang amat setia pada persahabatan kami first aku lari pergi ker dan terus peluk di untuk luahkan segala rindu aku yang terpedam sejak 2 tahun lalu lepas tu aku ngan dia pun duduk untuk bersembang banyak cerita yang aku nak bagitau dia dan aku pun mula bercerita dan dia pendengar yang setia lepas 3 jam berborak dia pun ada sesuatu nak bagitau aku dia luahkan perasaan dia kat aku aku pun terkejut gila dia kata yang dia cintakan aku dan dalam perasaan terkejut aku mambalas kita dalam 2 alam berbaza tak mungkin kita untuk bercinta dan dia pun berkata kalau dia tidak meninggal dunia,adakah aku mencintanya? aku memjawab yang aku akan mencintanya dengan sepenuh hati sebab aku pun suka pada dia sebalum dia meninggal dunia selapas tu dia pun hilang dan denadn tidak semana mana air mata aku jatuh dan aku menjerit nama dia berulang kali lepas tu aku pun terjaga rupanya aku dalam bilik aku tgk jam dah puluk 4.45 aku bagun dan aku turtn untuk sahur
Read More...