12.31.2011

benarkah




adakah benar akan terjadi????? Atau propaganda barat je yang mengatakan kiamat tahun 2012?!!! semua telah dirancang olah ALLAH. kalau betul terimalah dengan hari dengan hati yang terbuka. kalau tidak kita hanya teruskan perjalanan kita sebagai musafir di didunia ini ( Hanya Allah saja mengtahuiNya).
Read More...

12.30.2011

Azam Tahun Baru 2012

azam tahun baru ialah nak jumpa MAHA PENCIPTA (ALLAH) DAN RASULNYA .


teringin nak berbakti pada orang tua 

teringin pergi satu tempat ni yang dinamakan Mekkah 

teringin nak jumpa datuk n nenek saya(sebab rindu yang tak terkata ( mereka sudah meninggal) ). 


nak jadi orang yang lebih baik dari tahun lepas(2011) 


yang terakhir kalau ada jodoh saya tahun depan saya nak khawin  ^_^
Read More...

peringatan



haha lawak siot
Read More...

selamat tinggal 2011

Assalamulaikum. Selamat Tinggal 2011. Tahun ni banyak sejarah pahit dari manis. Yang pahitnya admin diberhanti kerja, di fitnah ,di kutuk di belakang admin tapi ibu admin kata yang admin kena sabar tu tak apa la dah jadi sejarah pun tak mau ingat la pasal tu lagi. Yang manisnya rumah admin dah siap di edit, cantik  admin dapat bilik yang ada bilik air di dalamnya, walaipun kana kongsi dengan adik admin tu tak apa la asalkan ada bilik air di dalamnya. cukuplah kat situ sebanarnya admin nak minta maaf kat followerX2 semua apa yang admin tulis dan kata harap dimaafkan dan admin pun maafkan korang semua kita kosong kosong okay 
selamat tinggal 2011 i will miss u T_T i never forget u adn i love 2011 
Read More...

12.29.2011

Give me some sunshine [ORIGINAL Full SONG][HQ] - 3 idiots

Saari umar hum
Mar mar ke jee liye
Ek pal to ab humein jeene do
Jeene do

Saari umar hum
Mar mar ke jee liye
Ek pal to ab humein jeene do
Jeene do

Saari umar hum
Mar mar ke jee liye
Ek pal to ab humein jeene do
Jeene do

Na na na….Na na na….Na na na….Na na nana na….

Give me some sunshine
Give me some rain
Give me another chance
I wanna grow up once again

Give me some sunshine
Give me some rain
Give me another chance
I wanna grow up once again

Kandhon ko kitabon
Ke bojh ne jhukaya
Rishvat dena to khud
Papa ne sikhaya
99% marks laaoge to ghadi, varna chhadi

Likh likh kar pada hatheli par
Alpha, beta, gamma ka chaala
Concentrated H2SO4 ne poora
Poora bachpan jalaa daala

Bachpan to gaya
Jawani bhi gayi
Ek pal to ab humein
Jeene do jeene do

Bachpan to gaya
Jawani bhi gayi
Ek pal to ab humein
Jeene do jeene do

Saari umar hum
Mar mar ke jee liye
Ek pal to ab humein jeene do
Jeene do

Na na na….Na na na….Na na na….Na na nana na….

Give me some sunshine
Give me some rain
Give me another chance
I wanna grow up once again

Give me some sunshine
Give me some rain
Give me another chance
I wanna grow up once again

Na na na….Na na na….Na na na….Na na nana na….
Na na na….Na na na….Na na na….Na na nana na….


Read More...

12.25.2011

gila cool

boboiboy ep akhir dan ni poster dia
Read More...

12.22.2011

Lagu Spongebob Versi Kedah

Hampa redi dah ka weii??
Haa kapten,
Apadia?Tak dengaq nie!!
Haaa la kapten..
Ohhhh...
Sapa hat dok dalam nanaih wah laut?
"Spanbob Seluaq Petak"
Belubang,meghesap paihtu wana kunin
"Spanbob Seluaq Petak"
Kalau hampa suka benda laut hat ngarut
"Spanbob seluaq Petak"
Mai la sini  teghejun cam ikan temenung
"Spanbob seluaq Petak"
REDi?
Spanbob seluaq Petak
Spanbob seluaq Petak
Spanbob seluaq Petak
Spanbob seluaq Petak!
AH  Ahh Ahh Ahahhaahhahahahah....

Read More...


me ni my familiy
Read More...

cantik x bulan ni saya yang ambil first time dapat pic yang cantik cam ni
Read More...

12.20.2011

Saya Akan Kekal Muslim Hingga Akhir Hayat – Ariff Alfian

KUALA LUMPUR – Arif Alfian Rosli, bekas pelajar Malaysia jurusan perubatan di Ireland enggan mengulas berita yang dia telah melangsungkan perkahwinan dengan seorang lelaki warga asing.
Arif Alfian yang dihubungi media Ireland, IrishTimes.com, menegaskan bahawa dia masih lagi seorang penganut agama Islam, tidak memeluk mana-mana agama lain dan kekal sebagai seorang muslim sehingga ke akhir hanyatnya.
“Saya tidak memeluk agama lain, apa yang dilaporkan sangat bertentangan dengan hakikat sebenar. Saya dilahirkan sebagai Muslim, saya masih seorang Muslim dan akan kekal Muslim sehingga saya meninggal dunia. Tiada apa yang mampu menggoncang keimanan saya,” katanya kepada media tersebut hari ini.
Arif Alfian juga menjelaskan bahawa dia sudah beberapa tahun tidak menghubungi ibubapanya di Malaysia ekoran satu perselisihan faham antara mereka, namun mengaku kerap menghubungi adik beradiknya yang lain.
“Saya ada sedikit salah faham dengan ayah saya pada tahun 2009…sehingga saya dilaporkan hilang, saya masih tidak berhubung dengannya, tapi saya sering berhubung dengan anggota keluarga yang lain,” katanya lagi.
Bapa Arif Alfian, Rosli Harun, 56, baru-baru ini memohon pertolongan dari akhbar Utusan Malaysia untuk mencari anaknya yang dikatakan ‘hilang’ setelah pencariannya menemui jalan buntu.
Memburukkan lagi keadaan, anaknya juga dikatakan telah berkahwin dengan seorang lelaki warga asing dan beberapa keping gambar serta video perkahwinan songsang itu turut tersebar di internet, termasuk salah satunya di lama web bigayweddingproject.com.
Majlis perkahwinan sejenis itu dipercayai berlangsung dalam sebuah gereja di luar negara dan Arif Alfian digambarkan memakai baju Melayu berwarna hitam, lengkap bersamping serta tanjak berwarna emas.
Pasangannya yang dianggarkan berusia lewat 30-an pula mengenakan busana sut lengkap warna hitam yang biasanya dipakai ketika majlis perkahwinan masyarakat Barat.
Arif Alfian ketika dihubungi media Ireland turut menafikan dakwaan dirinya ‘hilang’ dan menegaskan dia kini telah bermigrasi di Ireland secara sah.
“Saya tak hilang. Pihak berkuasa Ireland tahu saya tinggal secara sah di negara ini (Ireland). Kedutaan Malaysia juga tahu dan sedar mengenai saya yang tinggal secara sah di sini,” katanya lagi.
Selain itu, Arif Alfian juga menjelaskan bahawa dia secara tidak sengaja menarik perhatian masyarakat umum dan tidak mahu mencetus kontroversi atau masalah, khususnya terhadap keluarganya di Malaysia.










Nota Tapak Kaki: bertaubatlah wahai Ariff Alfian.....
Read More...

12.19.2011


me in zombie Subhanallah takut
Read More...

Hobi pelik bekas madu

KUALA LUMPUR: Dia cuma mahu mendapatkan nafkah untuk menampung kehidupan dua anak yang masih kecil, namun permintaan itu dikenakan syarat gila oleh bekas suami yang rakus memintanya terlebih dulu menyerahkan tubuh sebagai balasan.
Sedar dirinya terperangkap dosa zina, Elina, 39, pernah cuba menolak permintaan bekas suami, tapi akhirnya mengalah apabila lelaki durjana itu bertindak kasar dengan memecahkan pintu rumah dan mengugut mahu menyimbah asid ke wajahnya.
Tanpa sedikit rasa malu dan bersalah, bekas suami juga memaksa Elina menghalau dua anak lelaki mereka berusia satu dan empat tahun keluar rumah buat sementara waktu bagi membolehkan mereka melakukan hubungan seks sebelum wanita malang itu diberi ‘nafkah’ sekadar RM50.

Elina berkata, itulah penderitaan yang dilaluinya selama setahun lalu setiap kali ingin meminta wang saraan dua anak hasil perkahwinan dengan bekas suaminya sejak mereka bercerai penghujung 2010.

“Derita saya bukan sekadar hari ini, tapi bermula sejak dipaksa bekas suami menjadi isteri kedua secara senyap-senyap dengan alasan saya sudah banyak menghabiskan duitnya,” katanya
Read More...

12.17.2011

zombi

zombi manusia
Read More...

12.16.2011

dialog moden

Read More...

12.15.2011

JAGALAH AURAT ANDA WAHAI KAUM WANITA

Read More...

‘Sangka jinak’

MELAKA: “Saya perasan siamang itu melompat-lompat atas jalan sambil mengejar beberapa pengunjung. Saya sangka ia jinak dan memang dilepaskan untuk hiburan pengunjung zoo menyebabkan kami tak bimbang menghampirinya.
“Bagaimanapun, sebaik menghampiri haiwan itu berpusing dan menerkam lalu menggigit kuat betis kanan kaki anak saya yang sedang didukung,” kata Kamarul Baharin Othman, 37, yang anak lelakinya, Muhammad Afieq Haziq, 3, parah akibat betis kanannya digigit seekor siamang hingga terkoyak dan menampakkan tulang ketika melawat Zoo Melaka di Ayer Keroh di sini, kira-kira jam 2.30 petang, kelmarin.

Difahamkan kejadian itu berlaku selang 15 minit selepas haiwan sama menggigit kaki kanan seorang kanak-kanak perempuan, Nurul Zukrina Abdul Hadi, 5, yang berkunjung ke zoo itu sempena cuti sekolah bersama keluarganya dari Pekan, Pahang.


Difahamkan juga kanak-kanak terbabit hanya luka kecil dan menerima tiga jahitan di Hospital Melaka (HM) sebelum dibenarkan pulang. Bapanya enggan ditemu bual berhubung kejadian itu.

Menurut Kamarul, kejadian itu disedari isterinya yang menjerit kuat apabila melihat siamang berbulu hitam, seberat kira-kira 38 kilogram itu menggigit kaki anak keenam daripada tujuh beradik itu.


Katanya, mereka sekeluarga singgah di Zoo Melaka kira-kira jam 12.30 tengah hari.




“Apabila sampai di kawasan siamang itu, kami lihat ramai pengunjung dan saya mendukung Muhammad Afieq sambil diikuti lima anak lain serta isteri yang turut mendukung anak bongsu kami.

“Saya sangka siamang itu jinak kerana tiada papan tanda amaran atau petugas zoo berkawal di kawasan itu. Malah, haiwan itu kelihatan tidak bahaya dan melompat-lompat sambil mengejar pengunjung lain sebelum dia berhenti seketika.




“Ia kemudian berada di kiri saya dan tiba-tiba terus berpusing. Saya tak perasan pada mulanya, namun isteri menjerit kuat mengatakan kaki anak kami digigit dan serentak itu anak menangis kuat,” katanya ketika ditemui di Hospital Melaka kira-kira jam 1 pagi, semalam.

Kamarul berkata, serentak itu dia memegang kepala siamang itu dan cuba mengerak-gerakannya, namun haiwan itu enggan melepaskan gigitannya.

“Saya yang terperanjat jadi panik dan tidak berani menyentap kepala siamang itu kerana bimbang luka pada betis anak lebih parah. Seorang pengunjung lelaki pantas menyepak badan siamang itu hingga gigitannya tercabut dan saya terus mencampaknnya sekuat hati.

“Dalam keadaan anak menangis dan darah keluar dengan banyak hingga mengenai baju dan seluar, saya berlari ke arah kaunter tiket sejauh kira-kira 1.5 atau dua kilometer untuk mendapatkan bantuan sambil menjerit meminta pengunjung ke pejabat pentadbiran.

“Petugas zoo muncul memberi bantuan dengan mencuci dan membalut luka anak saya sebelum kami dibawa ke klinik kesihatan berdekatan,” katanya yang tinggal di Taman Seri Andalas, Klang, Selangor.

Menurutnya, dia kesal kerana mendakwa tiada petugas zoo di tempat haiwan itu untuk memberi sebarang bantuan kepada pengunjung ketika kecemasan.

“Sewajarnya ada petugas di setiap lokasi haiwan berkenaan supaya mudah orang ramai yang mengalami kecemasan mendapatkan bantuan. Bagaimanapun, saya berterima kasih kepada pihak zoo yang membantu membawa anak ke klinik kesihatan dan seterusnya ke HM untuk rawatan,” katanya.

Menurutnya, setiba di wad kecemasan, anaknya diperiksa dan dirawat doktor sebelum menjalani pembedahan selama tiga jam bermula jam 9 pagi dikendalikan pakar bedah tulang dan pakar bius.

“Alhamdulillah anak saya makin sembuh dan doktor memberitahu dia perlu rawatan susulan setiap hari sehingga benar-benar sembuh. “Selepas itu anak saya perlu menjalani fisiotrapi supaya dapat berjalan seperti sedia kala,” katanya yang merancang memindahkan anaknya ke Hospital Tengku Ampuan Rahimah Klang.

Sementara itu, isterinya, Anita Leman, 35, berkata kejadian itu menyebabkan mereka sekeluarga mengalami trauma yang teruk.

“Sampai tujuh keturunan saya tidak akan bawa anak ke mana-mana zoo,” katanya.




Read More...

Pudu pula dilanda banjir kilat

KUALA LUMPUR: Hujan lebat di ibu negara selama dua jam bermula jam 5 petang, semalam menyebabkan beberapa kawasan terutama di Jalan Chan Sow Lin, Jalan Brunei dan Jalan Brunei Utara, dekat Pudu dilanda banjir kilat separas 0.5 meter.
Banjir kilat dan cuaca buruk itu turut mengakibatkan kesesakan lalu lintas di ibu negara lebih dua jam.

Tinjauan Harian Metro di jalan itu mendapati peniaga bertungkus-lumus mengalihkan barangan ke tempat lebih tinggi selepas air memasuki kedai.


Sistem Maklumat Pengangkutan Bersepadu (ITIS) ketika dihubungi berkata, banjir kilat berkenaan memberi kesan kepada aliran trafik di jalan terbabit yang bermula jam 5.15 petang.

Katanya, jalan lain turut terjejas termasuk Jalan Sultan Ismail menghala Jalan Tuanku Abdul Rahman, bulatan Segambut menghala Jalan Ipoh, Jalan Genting Klang dan Jalan Kuching menghala Selayang.


“Turut terjejas aliran trafik di Jalan Kinabalu menghala Jalan Loke Yew dan bulatan Cheras, Jalan Maharajalela menghala Jalan Sultan Ismail, Jalan Kuching dan Jalan Tun Razak menghala bulatan Pahang,” katanya.



Sehingga jam 7 malam keadaan trafik di jalan lain juga dilaporkan turut terjejas.

Read More...

Jampi rambut kekasih

KUALA LUMPUR: “Hampir setahun saya mengabaikan tanggungjawab kepada suami dan lebih teruk saya turut mengabaikan tanggungjawab kepada anak yang ketika itu berusia setahun kerana lupa semua itu.
“Dalam ingatan hanya terbayang bekas teman lelaki dan jika boleh, saya ingin bersamanya setiap masa walaupun ketika itu sudah mendirikan rumah tangga,” kata wanita yang ingin dikenali sebagai Rina, 31, mendakwa menjadi mangsa ‘dukun asmara’ mengakibatkan nafsunya hanya terdorong apabila melihat bekas teman lelakinya.
Menurutnya, dalam tempoh itu, dia langsung tidak ‘berminat’ apabila melihat suami, sebaliknya perasaan itu bertukar setiap kali melihat wajah bekas teman lelaki dan tambah teruk ketika menerima SMS daripada lelaki itu juga turut membuatkannya ghairah.

Katanya, dia tidak menyangka lelaki itu menggunakan ‘cara halus’ sedangkan mereka berpisah secara baik tanpa perselisihan faham dan dulu lelaki itu beranggapan perpisahan mereka ketentuan tanpa menaruh dendam.




Rina berkata, dakwaannya terhadap lelaki terbabit dirasakan berasas selepas menjumpai botol kecil dibungkus kain kuning mengandungi rambutnya di dalam kereta bekas teman lelakinya ketika mereka keluar makan malam.


Read More...

12.12.2011

alhamdullilah terima kasih korang



alhamdullilah follower aku dah sampai 60 org terima kasih la pada follower-follower yang follower blog admin sayang korang semua 




Read More...

12.11.2011

terjun tingkat

MANTIN: Tindakan ‘berani mati’ seorang pelajar kolej swasta warga Afrika nekad terjun dari tingkat dua sebuah kondominium, di sini bagi mengelak dicekup mengundang tragedi apabila patah kaki dalam satu serbuan, semalam.
Dalam Ops Ajar bermula jam 8 malam, lelaki berusia 26 tahun itu panik melihat kehadiran penguat kuasa Jabatan Imigresen dan Rela sebelum nekad terjun dari tingkat dua dalam usaha melarikan diri.
Namun, warga Nigeria itu ditemui terbaring akibat patah kaki kiri dan pemeriksaan lanjut mendapati dia tinggal lebih masa di negara ini.

Hasil pemeriksaan lanjut menemui kandungan khidmat pesanan ringkas (SMS) mencurigakan pada telefonnya yang kebanyakannya mendakwa suspek menipu wang beberapa individu selain terbabit dalam penyamaran.

Lelaki itu kemudian membawa penguat kuasa ke rumahnya di situ, namun tiga rakannya yang berada di dalam enggan membuka pintu menyebabkan penguat kuasa memecahkannya.
Serbuan di rumah itu mendedahkan mereka anggota kumpulan ‘African Scam’ yang dipercayai bergiat aktif memperdaya mangsa sejak beberapa tahun lalu.
Read More...

Ugut bunuh menantu

KUALA LUMPUR: Gara-gara perselisihan faham, seorang wanita warga emas tergamak membelasah menantu perempuannya dengan batang kayu, selain mengugut mahu membunuh mangsa sebelum menghalau wanita terbabit dari rumahnya, Rabu lalu.
Kejadian kira-kira jam 8.30 pagi itu berlaku apabila warga emas berusia 60-an terbabit tidak menyukai sikap menantunya berusia 34 tahun yang tinggal bersama sejak tiga tahun lalu, sebelum bertindak luar kawalan membelasah mangsa di rumahnya di Jinjang.
Pada mulanya, mangsa dikatakan bertengkar dengan ibu mentuanya sebelum kejadian bertukar ganas menyebabkan mangsa terpaksa melarikan diri bersama anak perempuannya berusia setahun dan menumpang di rumah seorang rakannya.

Selepas dinasihatkan rakannya itu, mangsa akhirnya membuat laporan di Balai Polis Jinjang, kelmarin memandangkan seorang lagi anak lelaki mangsa berusia tiga tahun masih tinggal bersama keluarga mentuanya.

Sumber polis berkata, kejadian berlaku apabila ibu mentua mangsa dikatakan tidak berkenan dengan tindakan mangsa menegurnya sebelum berlaku pertengkaran antara mereka.


Read More...

Leher ditikam, dada dirodok

SIBU: Lima kesan tikaman termasuk empat di dada dan satu di leher dipercayai menggunakan pisau ditemui pada tubuh seorang wanita yang menanggung azab lebih sejam sebelum menemui ajal di Jeti Maling, berdekatan Dataran Sibu Fasa II, malam kelmarin.
Mangsa dipercayai diserang sebelum diheret ke dalam semak di kawasan itu.
Sebelum kejadian, mangsa, Chiew Ming, 40, bersendirian menunggu feri untuk pulang ke rumah keluarganya di Sungai Bidut, sebaik selesai kerja, jam 8 malam.

Mangsa yang menetap di Jalan Chong Sang, di sini, dan masih bujang menunggang motosikal berhenti di jeti terbabit sebelum diserang individu tidak dikenali
Sumber berkata, ketika diserang, seorang wanita yang melalui tempat kejadian terdengar suara individu menjerit meminta pertolongan.


Berikutan itu, dia yang dibantu orang ramai kemudian melakukan pemeriksaan dan menemui mangsa dalam keadaan nyawa-nyawa ikan dan berlumuran darah sebelum memaklumkan kejadian itu kepada polis.
Read More...




Read More...

12.06.2011

Meronta minta tolong

ALOR SETAR: “Separuh badannya sudah keluar, tetapi kakinya tersepit menyebabkan dia mati terbakar. Saya cuba bantu, tapi gagal kerana api semakin marak.”
Demikian kata Mohd Suhaimi Hamid, 24, menyaksikan kematian tragik Peh Tiong Boon, 30, yang sebahagian tubuhnya rentung apabila kereta Proton Wira Aeroback dipandunya meletup dan terbakar selepas merempuh sebatang pokok di Kampung Peragam, Jalan Teluk Bagan, di sini, malam kelmarin.

Dalam kejadian jam 8.30 malam itu, Peh dikatakan cuba memotong sebuah lori, namun keretanya terbabas lalu merempuh sebatang pokok, seterusnya berpusing beberapa kali sebelum meletup dan terbakar. Mohd Suhaimi berkata, dia nampak mangsa meronta-ronta sambil menjerit meminta tolong serta cuba keluar, namun gagal disebabkan kakinya tersepit.
“Apakan daya, saya tidak mampu membantu kerana api marak dengan cepat. “Sebelum itu, saya dengar dentuman kuat. Sejurus keluar rumah untuk melihat apa yang berlaku. Saya nampak kereta itu berpusing-pusing selepas merempuh sebatang pokok dan akhirnya terbakar,” katanya yang ditemui di tempat kejadian.

Sementara itu, Ketua Balai Bomba Jalan Raja, Md Noor Daud berkata, pihaknya menerima panggilan mengenai kemalangan itu pada jam 8.44 malam.

“Sebaik tiba di tempat kejadian, anggota bomba mendapati kereta itu terbakar dan terdapat seorang lelaki di dalamnya. Mangsa hampir rentung di bahagian badan.Kebakaran dapat dikawal dalam masa lima minit dan anggota bomba mengeluarkan mayat mangsa yang tersepit,” katanya.

Ketua Trafik dan Ketenteraman Awam Daerah Kota Setar, Deputi Superintendan Mohd Sham Abdullah berkata, mangsa dalam perjalanan dari Batas Paip menghala ke Kuala Kedah, di sini.
“Mangsa cuba memotong sebuah lori, tetapi hilang kawalan sebelum terbabas lalu merempuh sebatang pokok. Kereta mangsa terbalik dan berpusing-pusing sehingga berlaku percikan api sebelum meletup dan terbakar.

“Sebelum keretanya terbakar, mangsa masih sedar dan cuba menyelamatkan diri serta cuba dibantu orang ramai. Bagaimanapun, usaha itu gagal kerana kedua-dua kaki mangsa tersepit dan api mula marak,” katanya.

Katanya, mangsa mati di tempat kejadian dan mayatnya dibawa ke Hospital Sultanah Bahiyah (HSB), di sini, untuk dibedah siasat.
Read More...

Didakwa cabul 3 orang

KAJANG: Seorang penyanyi popular tahun 80-an disoal siasat hampir dua jam di Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Kajang, di sini, malam tadi berikutan aduan dia mencabul seorang kanak-kanak lelaki berusia lapan tahun.
Selain itu, dua wanita, seorang daripadanya ibu kanak-kanak terbabit turut membuat laporan polis mendakwa penyanyi lelaki berusia lewat 40-an itu melakukan perlakuan lucah terhadap mereka dalam kejadian pertengahan tahun ini.

Semua mangsa membuat laporan di IPD Kajang pada 30 November lalu dan penyanyi terbabit hadir untuk disoal siasat pada jam 8 malam sebelum keluar hampir dua jam kemudian.
Seorang daripada wanita terbabit berusia 37 tahun yang enggan namanya disiarkan berkata dia membuat laporan polis berikutan kejadian itu selepas tidak tahan dengan perbuatan penyanyi terbabit yang disifatkannya mengaibkan dia, anak lelakinya dan rakannya berusia 31 tahun.

“Penyanyi itu menuduh kami pasangan lesbian dan menghebahkan kepada penggiat industri hiburan. Kami percaya dia buat begitu kerana ingin menutup perbuatan kejinya terhadap saya, rakan dan anak,” katanya sambil memaklumkan anaknya turut aktif berlakon iklan.

Wanita itu berkata, dia mula mengenali penyanyi terbabit sejak 2009 dan mendakwa perlakuan lucah oleh artis berkenaan ke atasnya terbabit bukan kali pertama berlaku sebaliknya ia kali kedua.
Katanya, kejadian cabul ke atas anaknya berlaku di rumah penyanyi itu di Cheras, dekat sini, ketika dia, anak dan rakannya menumpang di rumah itu.

“Saya tidur di rumahnya dengan keizinan suami selepas mendapat tawaran berlakon, tapi terkejut apabila melihat dia (penyanyi terbabit) melakukan perbuatan lucah ke atas anak saya.


“Berikutan itu berlaku pergaduhan antara kami dan dia mendakwa sekadar bergurau. Namun, saya tidak boleh menerima alasan itu lalu meninggalkan rumahnya,” katanya.

Rakan mangsa yang turut membuat aduan pula mendakwa selama ini mereka mendiamkan perkara itu kerana berasa terhutang budi dengan penyanyi terbabit yang banyak membantu mereka.


“Namun, kami membuat laporan selepas dia memburukkan nama kami kepada penggiat seni lain. Lagipun kami tidak mahu pekerjaan kami terjejas selepas penyanyi terbabit menabur fitnah,” katanya.


Selain penyanyi terbabit, tiga individu yang membuat aduan dan seorang saksi kejadian turut berada di IPD Kajang malam tadi kerana dipanggil bagi merakamkan percakapan mereka.


Sementara itu, Ketua Polis Daerah Kajang, Asisten Komisioner Ab Rashid Ab Wahab ketika dihubungi mengesahkan menerima laporan berkenaan.


Penyanyi terbabit pula ketika ditemui selepas selesai memberi keterangan berkata, segala aduan yang dibuat ke atasnya tidak benar, sebaliknya ia bertujuan menjejaskan kerjaya serta perniagaannya.


Read More...

‘Kami berupaya’

Català: Lionel Messi, jugador del Futbol Club ...Image via Wikipedia

SUDAH terlalu banyak diperkatakan mengenai Lionel Messi. Pemenang anugerah Ballon d’Or Fifa bagi dua tahun terakhir, bintang Argentina yang ramah itu diang�gap sebagai pemain terhebat masa kini dan menjadi tunjang kekuatan Barcelona.
Sekalipun memenangi hampir segala-galanya, namun, Messi enggan untuk berpuas hati dan masih mengintai lebih banyak peluang, bermula dengan pertembungan clasico hujung minggu ini berdepan Real Madrid dan Piala Kelab Dunia Fifa Jepun 2011. Ikuti temubual terbaru dengan pemain yang memiliki kelincahan sukar ditandingi itu.

SOALAN (S): Piala Kelab Dunia Fifa bermula minggu ini. Bagaimana perasaan anda mengenainya?

LIONEL MESSI (LM): Memang menakjubkan untuk bermain pada Piala Kelab Dunia dan ia satu pertandingan yang penting buat kami. Kami memiliki kenangan indah kali terakhir kami beraksi dan tidak sabar untuk menghadapi pengalaman itu sekali lagi dan meraikannya dengan bergaya.

S: Sesetengah rakan sepasukan anda berkata anda wajib memenanginya? Adakah anda bersetuju dengan pandangan mereka?

LM:
 Kami memang sering kali tampil untuk menang. Pada fikiran saya ia satu kejohanan yang amat penting dan kami akan cuba untuk muncul juara, seperti yang selalu kami lakukan. Kami tidak boleh rileks. Setiap orang berasakan dua pasukan pilihan akan layak ke final sebelum ini namun Internacional gagal melakukannya.


S: Adakah penerbangan lama dan perbezaan waktu menjejaskan anda?

LM:
 Saya fikir kami ada masa untuk menyesuaikan diri. Kami akan ke sana beberapa hari lebih awal dan dengan penerbangan ke Argentina dan Amerika Selatan sebelum ini, kami sebenarnya sudah biasa dengan semua itu. Saya tidak fikir ia mendatangkan masalah.


S: Banyak diperkatakan mengenai jumlah perlawanan yang anda dan rakan-rakan terpaksa lalui dan anda berdepan satu perlawanan besar menentang Real Madrid. Adakah anda fikir boleh memun�cak bagi perlawanan itu dan kemudian sekali lagi di Jepun?

LM:
 Kami sedar kami mampu melakukannya dan sejauh mana kami boleh pergi.
Kami berdepan banyak perlawanan, ia memang benar dan tidak pernah mudah bermain perlawanan demi perlawanan dan mengekalkan prestasi terbaik. Kami tidak kisah dengan apa yang diperkatakan orang. Kami tetap tenang dan bersatu dan seperti yang saya katakan, tiada siapa tahu apa yang pasukan ini boleh lakukan berbanding kami.


S: Pep Guardiola (jurulatih Barcelona) sudah menggunakan formasi 3-4-3 dalam beberapa perlawanan terakhir. Apa panda�ngan anda mengenainya?

LM:
 Ia bermakna kami memiliki lebih ramai orang di bahagian tengah dan lebih banyak menguasai bola, apa yang bos mahukan. Kami sedar jika kami memegang bola, kami boleh meranapkan impian lawan dan menyekat mereka daripada memusnahkan impian kami. Mempunyai tambahan seorang pemain di tengah boleh memudahkan kami.


S: Bagaimana anda melihat perlawanan genting menentang Real Madrid Sabtu ini?

LM:
 Ia pastinya satu perlawanan yang fantastik. Jelas adalah penting kami mendapat keputusan yang bagus kerana ia akan membantu kempen kami secara keseluruhan. Jika tidak, maka kami tidak ada banyak masa untuk rileks kerana kami ada kunjungan ke Jepun, sesuatu yang amat penting juga buat kami.


S: Anda berpeluang untuk memenangi anugerah Ballon d’Or Fifa buat kali ketiga bulan depan. Bagaimana ia memberikan motivasi kepada anda?

LM:
 Seperti yang selalu saya katakan, adalah hebat untuk memenangi anugerah individu, terutama yang paling berprestij, tapi apa yang utama buat saya adalah memenangi perlawanan dan kejuaraan.


S: Apa peranan yang dimainkan oleh bola sepak dalam kehidupan peribadi anda di luar padang bola?

LM:
 Ketika saya kecil, saya sering membawa bola ke mana saja saya pergi dan bukan setakat di padang bola, tapi ke mana-manapun. Kami tidak boleh dipisahkan. Semuanya berbeza sekarang dan kini saya cuba memberikan tumpuan terhadap keluarga dan melupakan bola sepak seketika apabila menamatkan latihan atau wisel penamat ditiup.



Enhanced by Zemanta
Read More...

Yuna, Najwa saling menyokong

BAIK Yuna atau Najwa Latif, masing-masing punya aura tersendiri dan mereka berdua bukanlah bintang kelahiran program realiti TV seperti kebanyakan penyanyi kini, sebaliknya lahir dari medium hiburan jalur lebar.
Jika Yuna atau nama sebenar, Yunalis Zarai, 24, popular menerusi lagu Dan Sebenarnya, Najwa Latif, 16, mencetus fenomena menerusi lagu nyanyiannya, Cinta Muka Buku menerusi laman YouTube dengan mencatat jumlah tontonan antara yang tertinggi lebih empat juta peminat.
Tidak dinafikan dunia seni tanah air sejak beberapa tahun kebelakangan ini dimeriahkan dengan kemunculan ramai bakat baru dan indie (bergerak bebas). Bukan hanya menyanyi, malah kebanyakan mereka mampu menulis lirik sendiri. Secara tidak langsung mewujudkan satu persaingan sihat dalam dunia seni tanah air.

Bagaimanapun, kehadiran Najwa Latif membuatkan ramai yang membanding�kan mereka berdua kerana banyak persamaan antara mereka seperti menya�nyi de�ngan lagu ciptaan sendiri, penampilan mereka bertudung dan tidak lekang bersama gitar setiap kali menjayakan persembahan.


Dalam pertemuan ketika hadir menjayakan Malam Mesra MACP pada 29 November lalu, Yuna dan Najwa kelihatan mesra ketika digandingkan bersama. Walaupun Yuna sudah mencipta nama, malah fesyen tudungnya juga menjadi ikutan, nyata sebagai kakak, Yuna turut memberi pandangan dan nasihat buat Najwa.

Katanya, kehadiran bakat baru seperti Najwa Latif sememangnya satu yang positif buat industri seni tanah air. Kemunculan bakat baru sepertinya harus disokong dan diberi galakan.

“Banyak orang samakan saya dengan Najwa (Latif), tetapi muzik dan penampilan kami memang berbeza. Cuma kami berkongsi minat yang sama iaitu menjadikan muzik sebagai hobi.

“Perjalanan seni kami juga berbeza. Saya mula mempertaruhkan karya lagu saya menerusi myspace manakala Najwa pula menerusi Youtube. Tidak dinafikan, Najwa seorang yang berbakat besar.

“Saya rasa tidak adil jika orang menyamakan kami berdua. Dia harus diberi peluang untuk membuktikan bakatnya. Dia juga ada identiti dan muzik tersendiri. Sudah pasti lagunya juga mempunyai peminat tersendiri,” katanya.

Yuna yang kini mengorak langkah ke peringkat antarabangsa dengan menghasilkan album di Amerika Syarikat, makin popular dengan lagu, Come As You Are yang pernah dipopularkan legenda rock antarabangsa, Nirvana. Lagu yang dinyanyikan dengan cara tersendiri itu menarik perhatian banyak pihak.

Katanya, lagu yang disampaikan Najwa mempunyai tarikan tersendiri biarpun muziknya kedengaran masih ‘muda’ bagi penyanyi belasan tahun sepertinya.

“Buat masa ini lebih elok jika Najwa memberi tumpuan kepada apa yang hendak dilakukannya terlebih dahulu dalam dunia seni. Duta jenama Canon ini tidak menolak kemungkinan akan berkerjasama dengan Najwa pada masa hadapan.

Mereka juga akan berentap pada kemuncak Anugerah Ju�ara Lagu 26 (AJL26) yang akan berlangsung pada 29 Januari nanti. Ini juga kali pertama kemaraan Najwa di AJL menerusi Cinta Muka Buku manakala Yuna kali ketiga selepas Dan Sebenarnya, tahun lalu dengan Cinta Sempurna dan tahun ini mempertaruhkan dua lagu, Gadis Semasa dan Penakut.

Najwa pula sedar sebagai artis baru, dia tidak layak dibandingkan dengan artis senior yang lain. Padanya, kemunculan untuk memeriahkan industri tanah air kerana didorong minat yang mendalam pada dunia muzik.

“Yuna seorang penyanyi yang hebat. Dia berani membawa nama negara ke peringkat antarabangsa. Saya pula masih baru. Saya perlu mengasah bakat dalam nyanyian dan masih banyak yang perlu saya belajar.

“Mungkin kami mempu�nyai persamaan dari segi penampilan bertudung dan menggunakan alat muzik yang sama iaitu gitar. Begitupun, muzik kami memang berbeza,” kata Najwa, pelajar tingkatan empat Sekolah Menengah Kebangsaan Perempuan Temenggong Ibrahim, Batu Pahat, Johor.

Mengulas kolaborasi bersama artis lain termasuk Yuna sendiri, Najwa memaklumkan buat masa ini dia belum memikirkan kerjasama dengan Yuna sebaliknya untuk single terbaru dia bakal berkolaborasi bersama artis luar negara. Buat masa ini, dia tidak dapat memaklumkan mengenai lagu berkenaan kerana masih dalam perbincangan.

Mengenai persaingan AJL26 pula, Najwa memberitahu dia berasa seronok dan teruja dapat bersaing di pentas akhir. Baginya ia satu pengalaman baru dan saat yang ditunggu-tunggu.

“Ini satu pengalaman baru buat artis baru seperti saya. Seronok apabila berpeluang beraksi di pentas yang sama dengan artis berpengalaman yang lain seperti Faizal Tahir dan Anuar Zain, termasuk Yuna sendiri.

“Saya tidak meletakkan harapan tinggi. Sebaliknya berharap dapat menjayakan persembahan pada malam itu dengan sebaik mungkin,” katanya.



PROFIL

NAMA PENUH: Imratul Najwa Abdul Latif
NAMA KOMERSIAL: Najwa Latif
TARIKH LAHIR: 23 Mei 1995
TEMPAT LAHIR: Batu Pahat, Johor
STATUS: Pelajar SMK (P) Temenggong Ibrahim, Batu Pahat, Johor
HOBI: Menghasilkan lagu dan bermain peralatan muzik gitar, dram dan piano
LAMAN SOSIAL: http://www.najwalatifs.blogspot.com/
Facebook Fanpages: najwalatif
YOUTUBE: www.youtube.com/najwa595


PROFIL

NAMA SEBENAR: Yunalis Zarai
NAMA KOMERSIL: Yuna
TARIKH LAHIR: 14 November 1986
TEMPAT LAHIR: Alor Setar, Kedah
HOBI: Menonton filem
IDOLA: Fiona Apple (penyanyi luar negara yang pernah dikenali sekitar 1990).

Facebook (Yuna) dan twitter (@yunamusic)


Read More...

Nanti masa serah banglo

KOTA BHARU: Banglo hadiah kerajaan Kelantan kepada Khairul Fahmi Che Mat sebagai penghargaan kerana membantu Malaysia menjuarai Piala AFF Suzuki tahun lalu sudah siap, namun ia belum diserahkan kepada penjaga gol skuad bola sepak kebangsaan itu kerana belum menemui masa sesuai.
Timbalan Pengerusi Jawatankuasa Pembangunan Insan Belia, Sukan Dan NGO Negeri, Abdul Latiff Ab Rahman berkata, mengikut perancangan banglo itu akan diserahkan Menteri Besar, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat kepada Khairul Fahmi atau lebih mesra dengan panggilan Apek.
Menurutnya, sehingga kini majlis penyerahan rasmi banglo itu masih tertangguh berikutan Menteri Besar masih mempunyai urusan yang tidak dapat dielakkan manakala Khairul Fahmi pula sibuk menjalani latihan.

“Kita (kerajaan negeri) akan menyerahkan rumah banglo itu kepada Khairul Fahmi seperti yang dijanjikan kerana rumah terbabit sudah siap sepenuhnya, malah majlis ringkas akan diadakan sempena penyerahan itu.


“Bagaimanapun, disebabkan kedua-dua pihak masih sibuk dengan urusan masing-masing, kita tangguhkan penyerahan rumah berkenaan sehingga tiba waktu sesuai. Namun kita akan berusaha mempercepatkan proses penyerahan banglo itu,” katanya.

Read More...

12.05.2011

Malam romantik Bieber, Selena

WALAUPUN masih begitu muda, mereka kelihatan segak dan anggun dengan muncul bersama set pakaian yang jauh lebih dewasa.
Pasangan selebriti pujaan remaja sedunia, Justin Bieber dan Selena Gomez terus menjadi perhatian utama di majlis Anugerah Muzik Amerika (AMA) 2011, baru-baru ini. 
Pasangan remaja itu terus menye�babkan peminatnya terjerit-jerit sebaik saja mereka tiba di laluan masuk majlis berkenaan dilangsungkan menaiki kereta antik Rolls Royce putih.

Berpakaian seolah-olah baru saja meninggalkan set penggambaran filem muzikal 1970-an, Bugsy Malone, Bieber dan Selena tidak memerlukan masa lama untuk menarik perhatian semua mata yang ada di Teater Nokia di Los Angeles yang menjadi lokasi majlis berkenaan.




Bieber mengenakan pakaian ala era 1920-an dan dilengkapi dengan perubahan stail rambut bagi menyempurnakan penampilannya itu.

Sementara itu, puteri pop yang menjadi pasangannya - Selena - mengenakan gaun seksi metalik rekaan Giorgio Armani yang menampakkan sebahagian daripada dada serta pahanya.

Pakaian satin itu memang menampakkan keanggunan Selesa, tetapi fesyen baju yang mendedahkan belakang badan�nya menjadikan dia lebih ‘panas.’

Dengan rambut dibiarkan terurai bebas, pasangan Selena dan Bieber memang kelihatan lebih matang.

Sesuai dengan status mereka yang bercinta, Selena, 19, dan Bieber, 17, tidak mampu berenggang walaupun seketika dan mereka kelihatan saling berpegangan tangan.

Bieber juga membantu kekasihnya berjalan di atas permaidani merah kerana gaun dipakai Selena begitu panjang.

Disebabkan keunikan itu, gaun Selena turut menarik perhatian khusus penyanyi popular masa kini, Taylor Swift, yang meluangkan masa seketika meneliti pakaian rekaan Armani itu dari dekat.

Dakwaan curang yang dikaitkan dengan Bierber nampaknya tidak memberi sebarang kesan kepada kisah cinta penyanyi itu dengan Selena.

Malah, untuk menjawab tuduhan itu, Bieber dan Selena membuat penampilan awam beberapa kali bagi membuktikan mereka tidak terjejas dengan skandal berkenaan.

Pada majlis AMA 2011 itu, Bieber turut membuat penampilan di atas pentas untuk menyampaikan lagu hit Mistletoe.

Sebelum itu, dia diperkenalkan kawan karibnya, Sean Kingston, sebelum muncul di atas pentas dengan asap hiasan.

Berpakaian serba putih, Bieber menguasai pentas dengan persembahan bertenaga dan mendapat tepukan gemuruh penonton.

Sebelum itu, Bieber menzahirkan rasa terujanya untuk menghadiri AMA 2011 dengan membuat catatan di Twitter.

Turut membantunya menjayakan persembahan, pengarah muzik Bierber, Dan Kanter.

Bagaimanapun, ketika keputusan diumumkan, Bierber terpaksa akur kepada kehebatan Bruno Mars dalam kategori Penyanyi Lelaki Pop/Rock Terbaik.

Namun, Bierber ternyata tidak sedih dengan kekalahannya, malah segera mengucapkan tahniah kepada Mars melalui Twitter.

Ketika LMFAO menutup majlis gilang-gemilang itu dengan rang�kaian lagu Party Rock Anthem dan Sexy And I Know It, Bieber sekali lagi membuat persembahan istimewa mengiringi kumpulan berkenaan.

Penonton bagaikan histeria melihat Bieber mengenakan seluar yang menjadi identiti kumpulan berkenaan seluar Zubaz.

Memakai seluar kuning dan baju tanpa lengan bertulis Sexy padanya, bintang sensasi remaja itu menunjukkan kemahirannya menari sebelum segera meninggalkan pentas.

Selesa majlis itu, Selena dan Bieber bergegas menaiki kereta antik Rolls Royce putih yang sebelum itu membawa mereka ke Teater Nokia.

Jelas kepenatan, Selena kemudian menyandarkan kepalanya ke bahu Bieber sebelum penyanyi Baby Baby itu menyelimut kekasihnya dengan jaket tuksedo bagi mengurangkan rasa dingin awal pagi
.




Read More...

SuJu cetuskan ‘histeria’

KEHADIRAN bintang sensasi K-Pop, Super Junior sememangnya dinantikan peminat mereka tidak kira di mana juga. Terbaru mereka datang beraksi di Stadium Bola Sepak Majlis Bandaraya Petaling Jaya (MBPJ), Kelana Jaya, malam Sabtu lalu dengan penuh aura populariti.
Bukan sendirian, konsert Super Junior atau SuJu itu turut menampilkan gandingan empat gadis jelita yang semakin popular, f(x). 
Nyata persembahan SuJu dengan tarian menarik dan diiringi muzik rancak membuatkan ramai peminat bagai terkena ‘histeria’. Mereka tidak dapat mengawal emosi tatkala melihat kemunculan ‘boy band’ pujaan mereka yang dianggotai sekumpulan kacak.

Peminat terutama gadis beberapa kali menjerit apabila anggota kumpulan itu muncul. Ada di antara peminat turut menari dan menyanyi bersama beberapa lagu yang disampaikan anggota kumpulan itu.


Ternyata wajah puas peminat tergambar ketika menyaksikan persembahan kumpulan yang popular menerusi lagu Sorry Sorry itu.

Tidak ketinggalan persembahan bertenaga kumpulan f(x) yang dianggotai Victoria, Luna, Sulli Choi dan Amber. Bersandarkan kepada rupa paras menarik persembahan f(x) juga tidak mengecewakan. Biarpun masih asing bagi peminat K-Pop di Malaysia, mereka tidak kurang bertenaga.

F(x) menghiburkan peminat menerusi himpunan lagu daripada album mereka antaranya, Pinocchio, Hot Summer dan Nu ABO. Tidak ketinggalan menerusi lagu popular mereka, Chocolate Love dan La Cha Ta.

Dua kumpulan yang dilantik sebagai duta jenama barangan elektronik terkemuka, LG Electronics Sdn Bhd ini berjaya membuatkan lebih 5,000 peminat tidak berganjak langsung walaupun dalam keadaan cuaca tidak menentu.

Dalam satu sesi temubual sebelum konsert bermula serta acara ramah mesra dengan peminat di One World Hotel, Bandar Utama anjuran LG Electronics, anggota kumpulan itu memaklumkan mereka sendiri teruja untuk kembali beraksi di Malaysia.

Lebih-lebih lagi pelawaan dan maklum balas daripada peminat menerusi laman
web serta laman sosial mereka.

“Ini kali ketiga kunjungan kami ke Kuala Lumpur. Sememangnya kami sentiasa berharap untuk menjayakan persembahan di negara ini. Selepas melihat maklum balas yang cukup menggalakkan daripada peminat menerusi facebook dan twitter sememangnya kami cukup teruja malah tidak menolak jika sering kali menerima undangan menjayakan persembahan di Malaysia.

“Kami sentiasa berhubung dengan peminat dari seluruh dunia menerusi laman web dan laman sosial. Secara tidak langsung peminat juga memberi inspirasi kepada kami untuk tampil dengan persembahan yang pasti menghiburkan.

“Kami juga tertarik dengan budaya dan makanan di negara ini. Kami selesa apabila berkunjung ke negara ini,” kata Kim Hee Chul.

Lebih menarik konsert kali ini biarpun tanpa kehadiran anggota kumpulan yang lengkap keunikan persembahan mereka pada kali ini pastinya dapat berkongsi pentas bersama rakan mereka dari f(x).

Dalam pada itu Pengarah Urusannya, HK Kwon, berkata jenama K-Pop dan artis Korea itu sebagai lambang kepada jenama LG yang diperakui di peringkat antarabangsa. Pihaknya turut berasa bangga dapat bekerjasama dengan barisan artis Korea terbabit.

“Sebagai penaja untuk konsert ini pihak kami menyediakan 200 cabutan bertuah kepada peminat setia kumpulan ini. Mereka turut menerima hadiah khas iaitu beg goodie dan poster yang ditanda tangani sensasi Korea itu.

“Peminat yang terpilih berpeluang bertemu dengan kumpulan dari Korea itu. Selain menganjurkan beberapa segmen khas sebagai meraikan kehadiran mereka serta sokongan peminat,” katanya.

LG turut bekerjasama dengan beberapa artis terkenal dari Korea antaranya Girls Generation dan f(x) dalam penerbitan album termasuk bekerjasama mempromosikan lagu popular Chocolate Love serentak dengan pelancaran model telefon Chocolate.



Enhanced by Zemanta
Read More...

Suami melecur ditahan

KUALA LUMPUR: Tanda tanya mengenai punca kebakaran di sebuah rumah di tingkat 15, Flet Desa Rejang, Setapak, di sini, semalam yang menyebabkan kematian seorang wanita berusia 34 tahun, terjawab apabila siasatan polis mendapati wujud unsur jenayah.
Difahamkan, unit forensik menemui dua botol petrol yang diletakkan di bahagian dapur dan ruang tamu rumah berkenaan yang secara tidak langsung menimbulkan keraguan mengenai punca kebakaran di kediaman itu.

Rentetan penemuan itu, polis menahan suami wanita terbabit berusia 56 tahun yang masih dirawat di unit kebakaran Hospital Kuala Lumpur (HKL) kerana melecur hampir 60 peratus badan dalam kejadian sama bagi membantu siasatan.
Dalam kejadian jam 1.30 tengah hari itu, mangsa dilaporkan menghidupkan dapurnya untuk memasak sebelum berlaku letupan yang menyebabkan kebakaran.

Menurut sumber, botol petrol itu diletakkan berhampiran kawasan memasak dan apabila wanita terbabit menghidupkan api dapur berkenaan, letupan kuat berlaku sebelum api menyambar tubuhnya.

“Ketika kejadian, suami mangsa berada di ruang tamu rumah dan bergegas menyelamatkan isteri sebaik mendengar jeritan wanita itu.

“Bagaimanapun, dia yang disambar api gagal berbuat demikian lalu menjerit meminta tolong,” katanya.

Sumber berkata, jiran yang mendengar jeritan pasangan terbabit masuk ke rumah berkenaan dan menyelamatkan mereka.


“Penduduk menghubungi polis dan bomba melaporkan kejadian itu,” katanya.

Ketua Balai Bomba dan Penyelamat Setapak, Suki Anuar mengesahkan ketika dia bersama pasukannya tiba di lokasi kejadian, api yang merebak itu sudah dipadamkan penduduk sebelum pasangan terbabit dikejarkan ke hospital.


Sementara itu, Ketua Polis Daerah Sentul, Asisten Komisioner Zakaria Pagan ketika dihubungi mengesahkan penahanan suami mangsa.


“Kami menahan suami mangsa bagi membantu siasatan selepas polis menemui dua botol petrol di rumah berkenaan. Penemuan botol petrol ini menimbulkan keraguan dan kami percaya ada unsur jenayah dalam kebakaran itu.


“Bagaimanapun, kami masih menjalankan siasatan dan percakapan suaminya (mangsa) akan dirakamkan selepas keadaannya stabil,” katanya.


Tambahnya, pihaknya masih mengumpul bukti bagi mengklasifikasikan kes itu dan semuanya bergantung kepada hasil siasatan.


Read More...