7.19.2012

Remaja Main Game Komputer Sampai Mati

ASSALAMULAIKUM, HELLO MY READERS


Taiwan – Nyawa seorang remaja berusia 18 tahun melayang gara-gara bermain video game selama 40 jam tanpa makan dan minum sepanjang tempoh berkenaan.
Mayatnya ditemui oleh seorang pekerja di siber kafe berkenaan pada 15 Julai lalu.
Pekerja terbabit menemui remaja tersebut sedang duduk di kerusi di dalam kafe tersebut dan apabila dia mengejutkan remaja berkenaan, remaja itu rebah.
Mangsa disahkan meninggal dunia sebaik sampai di hospital.
Polis masih menyiasat punca kematiannya dan bedah siasat akan dijalankan ke atas mayatnya.
Bagaimanapun punca kematiannya dipercayai akibat sakit jantung selepas duduk selama berjam-jam dalam posisi yang sama.
Remaja itu meninggal dunia ketika sedang bermain permainan video game terbaru dan ini merupakan kematian kedua dilaporkan pada tahun ini melibatkan video game.
Februari lalu, seorang lelaki di New Taipei ditemui mati di atas kerusi dengan badanya menghadap computer manakala tangannya pula masih memegang papan kekunci computer.
Dia dipercayai telah bermain video game selama 23 jam dan punca kematian akibat serangan jantung.

**Gambar di atas adalah untuk kejadian mati akibat bermain game selama 23 jam (pada Februari lau), gambar untuk remaja yang mati selepas bermain 40 jam belum ada ketika berita ini dimuat naik.











Nota Tapak Kaki : lantak la meraka tu org kafir, kalau orang islam buat macam tu dianggap kurang bijak la

No comments:

Post a Comment


Disclaimer : This is a personal blog. Any opinions written in this blog is the opinion of the author and does not Involve any other parties.The author will not be liable for any loss or damage incurred while using the information in this blog. Any action without permission is strictly prohibited.