8.31.2012

ASSALAMULAIKUM, HELLO MY READERS

ini sambungan raya part 1

tak apa la kalau tak boleh buat kerja jadi saya pun pergi la sembang dengan pak long saya sembang punya sembang tak sedar yang saya terlepas masa makan ubat kata saya dalam hati lepas tu cepat cepat saya ke dapur
lepas makan ubat mak saya kata dah jom pergi rumah pak ngah saya pulak... hmmm jadi bertolak la saya ke rumah pak ngah saya pulak masa ke saya hanya 10 minit je sebab rumah pak long dengan rumah pak ngah saya dekat je boleh jalan kaki so saya pergi berjalan kaki sampai sana saya pun apa lagi makan ja yang saya tahu pada mulanya saya tak nak makan just nak minum je
Read More...

8.29.2012

ASSALAMULAIKUM, HELLO MY READERS

Tadi saya ada tengok berita yang mengatakan Samsung kena saman jadi saya pun Google la nak tahu pasal apa yang Samsung kena saman jadi saya ada jumpa saya blog ni http://www.informasi.my

Apa yang blog ni tulis???


Pagi ini lebih daripada 30 trak yang dipenuhi dengan syiling 5 sen tiba di ibu pejabat Apple di California. Pada mulanya, pengawal keselamatan yang melindungi kemudahan menyangka ia dialihkan ke tempat yang salah, tetapi beberapa minit kemudian, Tim Cook (Ketua Pegawai Eksekutif Apple) menerima panggilan dari Samsung Ketua Pegawai Eksekutif menjelaskan bahawa mereka akan membayar $ 1000000000 dolar untuk denda baru-baru ini dengan yang diutuskan terhadap Selatan syarikat Korea dengan cara ini.
Apa yang lucunya adalah dokumen yang ditandatangani tidak menetapkan kaedah pembayaran tunggal, jadi Samsung berhak untuk menghantar kepada pencipta iPhone sedolar bilion seperti yang mereka fikirkan terbaik.
Lee Kun-Hee berkata, ia adalah taktik kotor, menyebabkan Pihak Apple sakit kepala kerana mereka perlu untuk memohon untuk mengira semua wang itu, dan memeriksa jika ia adalah lengkap dan cuba untuk mencari bank bagi mengira semua duit yang telah dihantar oleh pihak Samsung.
Lee Kun-hee, Pengerusi Samsung Electronics, memberitahu media bahawa, syarikat itu tidak akan takut oleh sekumpulan “Geeks dengan gaya” dan bahawa jika mereka mahu bermain kotor, mereka juga tahu bagaimana untuk melakukannya.
Anda boleh menggunakan syiling anda untuk membeli minuman di mesin sedikit untuk hidup atau mencairkan syiling untuk membuat komputer, itu bukan masalah saya, saya sudah membayar mereka dan memenuhi undang-undang.
Sejumlah 20000000000 syiling, telah disampaikan dan berharap untuk menamatkan persengketaan pada minggu ini.



Nota Tapak Kaki : Padan muka Apple Terbaik Samsung

Read More...

8.28.2012

Hanif Idrus Segmen Menerjah

ASSALAMULAIKUM, HELLO MY READERS

hanifidrus

segmen ke 9 saya join


Read More...

8.27.2012

JOM TAMBAH FOLLOWER BLOG SEBANYAK YANG MUNGKIN

ASSALAMULAIKUM, HELLO MY READERS


Followers :
381

Read More...
ASSALAMULAIKUM, HELLO MY READERS

tadi saya ada usha google, saya cari la blog yang terkenal kat melaysia, saya jumpa satu blog ni...

Blog Khairul Fahmi Che Mat




Read More...

8.26.2012

raya part 1

ASSALAMULAIKUM, HELLO MY READERS

Lama tak update la blog ni dan bersawang labah labah black widow... Sebab apa tak berupade sebab sibuk beraya tapi maaf la pic raya tak ada la 
Sibuk dengan kerja rumah yang tak pernuh habis 
Malam raya tu punya banyak kerja tido pun pukul 4 pagi 
pastu bagun pagi raya sakit belakang sempai tak boleh bergerak 
sebab terlampau buat kerja rumah so terpaksa dihantar ke hospital lepas doktor scan tak ada apa apa cuma tulang belakang saya lari sikit so boleh balik cuma tak boleh buat kerja apa apa pun lepas tu tido jer la kat dalam bilik sampai orang datang pun tak boleh layan huhu sedihnya apa apa pun saya rasa puas sangat sebab rumah saya kemas dan cantik saya rasa yang usaha saya tak sia sia la lepas tu hari raya ke 2 saya pergi beraya kat rumah pakcik saya tapi malangnya tak boleh buat kerja lagi sebab mak saya tak bagi hmmmm Sambung 


Read More...

8.12.2012

harap bersabar

ASSALAMULAIKUM, HELLO MY READERS






harap maklum ya 
Enhanced by Zemanta
Read More...

Lagu Tema - Janji Ditepati (Hari Merdeka ke-55)



ASSALAMULAIKUM, HELLO MY READERS

Macam malam ikut siang
Macam bulan ikut matahari
1Malaysia terus berjuang
Janji Kita ditepati

Kata Kita dikota
Janji Kita ditepati
Hidup Rakyat Dibela
Masa Depan Diberkati
Janji sudah ditepati
Kini masa balas budi

(Chorus)
Janji siapa? Janji kita
Janji apa? Janji 1Malaysia
Janji siapa? Janji kita
Janji apa? Janji 1Malaysia

Ini janji kita BR1M 1Malaysia
Ini janji 1Malaysia
TR1M 1Malaysia
Kata kita dikota
Kini 1Malaysia
Janji kita ditepati
Kedai 1Malaysia








Nota Tapak Kaki : lagu paling hebat dikritik teruk kay Youtube 
Read More...

opinion plz

ASSALAMULAIKUM, HELLO MY READERS




minta pendapat anda?????

nanti saya bagi pendapat saya kat kotak komen
Read More...

^_^

ASSALAMULAIKUM, HELLO MY READERS



comel kan saya
Read More...

8.08.2012

plzz

ASSALAMULAIKUM, HELLO MY READERS


siapa kat sini boleh tolong saya?????????????







Boleh tolong buatkan header kat saya tak???




tak nak header yang berat berat cuma ringkas dan cantik


PLZZZZZZZZZZZZZZZZ


NEED YOUR HELP
Read More...

8.07.2012

muahahahahahahha

ASSALAMULAIKUM, HELLO MY READERS



Arwah baik orangnya
Read More...

8.06.2012

kisah sedih

ASSALAMULAIKUM, HELLO MY READERS


KALAU ADA SESIAPA YG MASIH BELUM BACA KISAH NI BACA LAH....BENAR2 MENYENTUH HATI...KETIKA SAYA BACA KISAH NI AIR MATA SAYA MENITIS TANPA BERHENTI2 SEPERTI AIR HUJAN...BAGAIMANA DENGAN ANDA???

Kisah Di Negeri Orang

Suasana didalam bilik bersalin begitu sunyi sekali. Yang kedengaran hanyalah suara rintihan Rohani menahan kesakitan hendak melahirkan. "Subhanallah....sakitnya...isk...isk...isk...isk... aduuh....Bang sakit nya tak tahan saya" keluh Rohani pada suaminya Zamri yang ketika itu ada disisinya. "Apalah awak ni....susah sangat nak bersalin. Sudah berjam-jam tapi masih tak keluar- keluar juga budak tu. Dah penat saya menunggu. Ni... mesti ada sesuatu yang tak elok yang awak sudah buat , itulah sebabnya lambat sangat nak keluar budak tu, banyak dosa agaknya." rungut Zamri kepada isterinya, Rohani pula.

Sebak hati Rohani mendengar rungutan suaminya itu, tetapi dia tidak menghiraukannya, sebaliknya, Rohani hanya mendiamkan diri sahaja dan menahan kesakitannya yang hendak melahirkan itu. Rohani tahu sudah hampir 3 jam dia berada dalam bilik bersalin itu tetapi bayinya tidak juga mahu keluar. Itu kehendak Allah Taala, Rohani tidak mampu berbuat apa apa, hanya kepada Allahlah dia berserah.

Sejak Rohani mengandung ada sahaja yang tidak kena dihati Zamri terhadapnya. Zamri seolah olah menaruh perasaan benci terhadap Rohani dan anak yang dikandungnya itu.

Jururawat yang bertugas datang memeriksa kandungan Rohani dan kemudian bergegas memanggil Doktor Syamsul iaitu Doktor Peribadi Rohani. Doktor Syamsul segera datang dan bergegas menyediakan keperluan menyambut kelahiran bayi Rohani itu. Rohani hanya mendiamkan diri menahan kesakitan dan kelihatan air matanya meleleh panas dipipi gebunya itu. Rohani menangis bukan kerana takut atau sakit tetapi kerana terkenang akan rungutan Zamri tadi.

Saat melahirkan pun tiba. Doktor Syamsul menyuruh Rohani meneran ..."Come on Ani. You can do it...one more...one more Ani." Kata kata peransang Doktor Syamsul itulah yang membuatkan Rohani begitu bertenaga dan dengan sekali teran sahaja kepala bayinya itu sudah pun keluar...?Alhamdulillah,? bisik Rohani apabila dia melihat sahaja bayinya yang selamat dilahirkan itu.

Tiba-tiba Rohani terasa sakit sekali lagi dan dia terus meneran untuk kali keduanya, sejurus itu juga keluar seorang lagi bayi, kembar rupanya. "Tahniah Rohani, You got twin, boy and girl, putih macam You juga." Begitulah kata kata pujian dari Doktor Syamsul. "Tahniah Zamri, it's a twin" Doktor Syamsul mengucapkan tahniah kepada Zamri pula. Zamri hanya mendiamkan diri sahaja setelah menyaksikan kelahiran anak pertamanya itu, kembar pula . Doktor Syamsul memang sengaja menyuruh Zamri melihat bagaimana keadaan kelahiran anak anaknya itu.

Rohani sudah mula merancang akan nama untuk anak anaknya itu. Yang lelaki akan diberi nama Mohammad Fikri dan yang perempuan akan diberi nama Farhana. Rohani merasa begitu lega sekali setelah melahirkan kembarnya itu, tetapi sesekali bila dia teringat kata kata Zamri sebelum dia melahirkan hatinya menjadi begitu sebak dan sedih sekali.

Sebenarnya memang terlalu banyak kata-kata Zamri yang membuat Rohani berasa jauh hati sekali. Terutamanya sepanjang dia mengandung. Tetapi Rohani hanya bersabar, kerana dia tahu kalau dia mengadu pada emaknya tentu dia akan dimarahi semula. Jadi dia hanya mendiamkan diri dan memendam rasa sahaja.

Kedua dua anaknya, Mohammad Fikri dan Farhana telah diletakkan dibawah jagaan Nursery di Hospital Universiti Singapura (NUH) untuk memberi peluang Rohani berehat sebentar, kemudian nanti dapatlah dia menyusukan kedua kembar yang comel itu.

Tiba tiba fikiran Rohani menerbang kembali kedetik detik semasa dia mengandung dahulu. Zamri memang selalu memarahinya, ada sahaja perkara yang tidak kena. Macam macam kata kata nista yang dilemparkan kearah Rohani. Ada sahaja tuduhan yang tidak masuk akal, semuanya dihamburkan pada Rohani seolah olah melepaskan geram. Tidak sanggup rasanya Rohani menghadapi itu semua tetapi demi kestabilan kandungannya, Rohani kuatkan juga semangat dan pendiriannya.

Yang paling menyedihkan sekali ialah sewaktu Rohani mula mula disahkan mengandung. Zamri tidak percaya yang Rohani mengandung anaknya, dua kali dia membuat pemeriksaan Antenatal untuk mengesahkan kandungan isterinya itu. Keraguan timbul didalam hati Zamri tentang anak dalam kandungan Rohani itu. Zamri tidak boleh menerima kenyataan yang Rohani akan mengandung sebegitu awal sekali sedangkan mereka berkahwin baru 3 bulan. Kandungan Rohani sudah masuk 2 bulan... bermakna Rohani cuma kosong selama sebulan sahaja selepas mereka berkahwin. Bagi Rohani pula itu perkara biasa sahaja yang mungkin turut dilalui oleh pasangan lain juga.

Setelah membuat pemeriksaan Doktor, Rohani pulang kerumahnya dalam keadaan sedih. Pada mulanya Rohani berasa sangat gembira bila dia disahkan mengandung tetapi sebaliknya bila Zamri tidak mahu menerima anak dalam kandungannya itu, perasaannya terus berubah menjadi duka pula. Zamri menuduh yang Rohani berlaku curang, dan anak dalam kandungannya itu adalah hasil dari kecurangan Rohani sendiri. Hati isteri mana yang tidak remuk. Hati isteri mana yang tidak kecewa apabila dituduh sebegitu rupa oleh suaminya sendiri. Rohani pasrah......

Pernah suatu ketika Rohani bertengkar dengan suaminya. "Kenapa abang berlainan sekarang ni, tak macam dulu, pelembut, suka berjenaka, ini tidak asyik nak cari kesalahan Ani sahaja. Mengapa bang?" Rohani bertanya kepada Zamri .

"Kaulah penyebab segalanya. Tak payahlah nak tunjuk baik." Tempelak Zamri. Entah jantan mana yang kau dah layan kat opis kau tu." sergah Zamri lagi.

"Abang syak Ani buat hubungan dengan lelaki lain ke? Subhanallah??.Kenapa Abang syak yang bukan-bukan ni, Anikan isteri Abang yang sah, tak kanlah Ani nak buat jahat dengan orang lain pulak, Bang"? sangkal Rohani pula. "Allah dah beri kita rezeki awal, tak baik cakap macam tu. Itu semua kehendak Allah." Rohani menghampiri sambil memeluk badan suaminya tetapi Zamri meleraikan pelukannya dengan kasar sekali sehingga tersungkur Rohani dibuatnya. Serentak itu juga Rohani menangis . Zamri langsung tidak mengendahkannya. Deraian airmata Rohani semakin laju. Rohani hanya mampu menangis sahaja. Amat pedih sekali Rohani rasakan untuk menahan semua tohmahan dari Zamri, suaminya yang sah.

"Woi, benda-benda tu boleh terjadilah Ani. Kawan baik dengan bini sendiri, suami sendiri, bapak dengan anak, hah! emak dengan menantu pun boleh terjadi tau, apatah lagi macam kau ni, tau tak. Dulu tu kawan lama kau yang satu opis dengan kau tu, Amran, bukan main baik lagi budak tu dengan kau." Bentak Zamri lagi. Tanpa disangka sangka rupanya Zamri menaruh cemburu terhadap isterinya.

"Entah-entah keturunan kau, darah daging kau pun tak senonoh ....heee teruk. Nasib aku lah dapat bini macam engkau ni." kutuk Zamri lagi pada Rohani. "Bawa mengucap Bang, jangan tuduh Ani yang bukan-bukan. Ani bukan perempuan yang tak tentu arah. Walaupun Ani hanya anak angkat dalam keluarga ni, Ani bukan jenis macam tu, Ani tau akan halal haram, hukum hakam agama.

?Memang Ani tak pernah tau asal usul keluarga kandung Ani, tapi Ani bersyukur dan berterima kasih pada emak angkat Ani kerana menjaga Ani sejak dari kecil lagi. Ani dianggapnya seperti darah daging sendiri.? Rohani mula membangkang kata kata nista suaminya itu. "Abang jangan cuba nak menghina keluarga kandung Ani kerana walaupun mereka tidak membesarkan Ani tetapi disebabkan merekalah, Ani lahir kedunia ini.? Tambah Rohani lagi dengan sebak didada.

Semenjak peristiwa pertengkaran itulah, setiap hari Rohani terpaksa pergi ke tempat kerja Zamri apabila habis waktu bekerjanya. Sementara menunggu Zamri pulang Rohani berehat di Surau tempat Zamri bekerja. Zamri bekerja sebagai seorang salesman handphone di salah sebuah Pusat membeli belah dan kerjanya mengikut shif. Kalau Zamri bekerja shif malam terpaksalah Rohani menunggu Zamri sampai tengah malam. Begitulah keadaannya sehingga apabila perutnya semakin membesar pun Zamri masih memaksanya. Terpaksalah Rohani berbohong kepada emak dan keluarganya yang lain dengan mengatakan yang dia buat kerja overtime semata mata untuk mengelakkan pertengkaran dan tuduhan serta kata nista suaminya itu.

Dengan keadaan perut semakin membesar Rohani masih gagahkan juga dirinya pergi bekerja. Kadangkala apabila Zamri tidak menjemput Rohani ditempat kerja terpaksalah Rohani berasak asak menaiki bas untuk pulang . Begitulah keadaan Rohani sehinggalah hampir pada waktu bersalinnya. Pernah sekali Rohani minta dijemput kerana dia sudah larat benar tetapi sebaliknya Zamri membalasnya dengan kata kata kesat kepadanya, perempuan tak tau berdikarilah, berlagak senang lah, lagak kaya lah, perempuan tak sedar diri lah, tak layak jadi isterilah, menyusahkan dan macam macam lagi kata kata nista dilemparkan kepadanya.

Suatu hari Zamri dalam keadaan marah telah menarik rambut Rohani dan menghantukkan kepala Rohani ke dinding...Rohani hanya mampu menangis dan menanggung kesakitan. Ini semua gara-gara Rohani hendak pergi ke rumah Mak Saudaranya yang ingin mengahwinkan anaknya di Tampines. Emak Rohani sudah seminggu pergi kesana untuk menolong Mak Saudaranya itu. Hari sudah semakin petang jadi Rohani mendesak agar bertolak cepat sikit, lagipun langit sudah menunjukkan tanda tanda hendak hujan. "Hari dah nak hujan, Bang. Elok rasanya kalau kita pergi awal sikit bolehlah tolong apa yang patut.? Pinta Rohani.

Tanpa disangka sangka kata kata Rohani itu membuatkan Zamri marah dan dengan dengan tiba-tiba sahaja Zamri bangun. Dengan muka bengisnya, Zamri memandang Rohani. "Kau tahu aku penatkan, tak boleh tunggu ke, aku punya sukalah nak pergi malam ke, siang ke, tak pergi lansung ke." marah Zamri. Rohani menjawab,"Itu Ani tau, Abang kan dah berehat dari pagi tadi takkan masih penat lagi. Sepantas kilat Zamri datang kepada Rohani dan direntapnya rambut Rohani lalu di hantukkan kepala Rohani kedinding. Rohani tidak berdaya untuk menghalangnya. Ya Allah! Sungguh tergamak Zamri berbuat demikian...terasa kebas kepala Rohani dan dirasakannya mula membengkak. Pening kepala Rohani dibuatnya.

"Ya Allah, berilah aku kekuatan untuk menerima semua ini. Kau lindungilah aku dan kandunganku ini dari segala bahaya dan azab sengsara, Ya Allah.? Doa Rohani dalam hatinya dengan penuh keluhuran. Rohani memencilkan dirinya disudut dinding dan menangis sepuas puasnya.... "Bang, Ani minta maaf jika kata kata Ani tadi membuatkan Abang marah." Rohani memohon maaf kepada suaminya sambil tersedu sedu.

Hari itu seperti biasa Zamri ketempat kerjanya. Tiba tiba handphonenya berbunyi. Kedengaran suara Doktor Syamsul menyuruhnya datang segera ke hospital, kerana ada sesuatu yang berlaku terhadap Rohani.

Setibanya di hospital sahaja,"Zamri, kami sudah cuba untuk menyelamatkan Rohani tapi kuasa Allah melebihi segalanya, Rohani mengalami pendarahan otak yang serius, sebelum ini pernah tak Rohani jatuh atau... kepalanya terhantuk kuat pada sesuatu kerana sebelah kanan kepalanya kelihatan bengkak dan ada tanda lebam. Mungkin kesan dah lama ? Doktor Syamsul bertanya agak serius. Dia inginkan penjelasan sebenar dari Zamri. Zamri hanya mendiamkan diri.

Serentak itu juga Zamri teringat yang dia pernah menarik rambut Rohani dan menghantukkan kepala Rohani kedinding sekuat kuatnya...dan selepas kejadian itu Zakri tidak pernah sekali pun membawa Rohani ke Klinik untuk membuat pemeriksaan kepalanya. Rohani sering mengadu sakit kepala yang teruk ...namun Zamri tidak pernah mengendahkan kesakitan Rohani itu, malah baginya Rohani hanya mengada-ngadakan cerita ......saja buat buat sakit untuk minta simpati...

Sambil menekap mukanya dengan tangan Zamri menyesal...."YA ALLAH apa yang aku dah buat ni."

Doktor Syamsul menjelaskan lagi,"Doktor Zain yang merawat Rohani kerana Rohani mengadu sakit kepala yang amat sangat sewaktu dia memberi susu pada kembarnya di Nursery. Jadi Doktor Zain telah membawa Rohani ke Lab untuk membuat scanning di kepalanya dan confirm otaknya ada darah beku tapi malangnya ia sudah ditahap yang kritikal dan kami tak mampu melakukan apa-apa kerana Rohani tidak mahu di operation sebelum meminta izin dari awak Zamri.?

?Hanya satu permintaan terakhir arwahnya, dia minta awak membaca diarinya ini. I'm really sorry Zakri. Allah lebih menyayanginya.? kata Doktor Syamsul lagi lalu menyerahkan sebuah diari yang berbalut kemas dengan kain lampin bayi yang masih baru kepada Zamri.

Zamri mengambil diari tersebut. Satu lembaran kesatu lembaran dibukanya. Setiap lembaran tertulis rapi tulisan tangan Rohani mencoretkan peristiwa yang berlaku padanya setiap hari. Begitu tekun sekali Zamri membacanya dan ternyata banyak sekali keluhan, kesakitan & segala luahan rasa Rohani semuanya tertera didalam diari tersebut. Dan Zamri dapati setiap peristiwa itu semuanya adalah perlakuan buruk Zamri terhadap Rohani...

"Ya Allah, kenapa aku buat isteriku begini." keluh hati kecil Zamri penuh penyesalan selepas membaca setiap lembaran diari itu. Dan apabila tiba ke muka surat terakhir, tiba tiba Zamri terpandang bunga ros merah yang telah kering...membuat Zakri tertarik untuk membacanya...

Untuk suamiku yang tersayang, Zamri.

"SELAMAT HARI ULANG TAHUN PERKAHWINAN KITA YANG PERTAMA PADA HARI INI."Dengan air mata yang mula bergenang Zamri memulakan bacaannya....

Assalamualaikum.

Abang...

Ingat tak bunga Ros merah ni, Abang berikan pada Ani pada pertemuan pertama kita dulu. Sudah lama Ani simpan bunga tu Bang...

Bunga inilah lambang kasih sayang Ani pada Abang selama ini. Ia tidak pernah berubah pun walau telah kering.....Ani teramat menyayangi Abang. Ani sentiasa menyimpan setiap hadiah yang Abang berikan pada Ani. Abang tak pernah tahu kan... Itulah salah satu buktinya betapa sayangnya Ani pada Abang..

Terlebih dahulu Ani teringin sangat nak dengar Abang panggil Ani ?AYANG? seperti kita baru baru kahwin dulu...Abang panggil Ani ?AYANG?...terasa diri Ani dimanja bila Abang panggil macam tu...walaupun Ani cuma dapat merasa panggilan ?AYANG? itu seketika sahaja. Abang sudah banyak berubah sekarang. Perkataan ?AYANG? telah hilang dan tidak kedengaran untuk Ani lagi. Kenapa? Benci sangatkah Abang pada Ani? Ani telah melakukan kesalahan yang menyinggung perasaan Abang ke?

Abang...

Tulisan ini khas Ani tujukan untuk Abang. Bacalah semoga Abang tahu betapa mendalamnya kasihsayang Ani pada Abang. Abang tentu ingatkan hari ini merupakan hari ulangtahun perkahwinan kita yang pertama dan sebagai hadiahnya Ani berikan Abang.......Mohammad Fikri dan Farhana.

Buat diri Ani, Ani tak perlukan apa apa pun dari Abang cukuplah dengan kasih sayang Abang pada Ani. Ani akan pergi mencari ketenangan dan kedamaian untuk diri Ani. Ani pergi untuk menemuiNya. Ani reda Bang....

Harapan Ani, Abang jagalah kedua kembar kita tu dengan baik dan jangan sekali-kali sakiti mereka. Mereka tidak tahu apa-apa. Itulah hadiah paling berharga dari diri Ani dan mereka adalah darah daging Abang. Janganlah seksa mereka. Abang boleh seksa Ani tapi bukan mereka. Sayangilah mereka...

Dan yang terakhir sekali, Ani ingin mengatakan bahawa dalam hidup ini, Ani belum pernah mengadakan apa apa hubungan dengan sesiapa pun melainkan Abang sahaja di hati Ani. Jiwa dan raga Ani hanya untuk Abang seorang.

Ribuan terima kasih Ani ucapkan kerana Abang sudi mengahwini Ani walaupun Ani cuma menumpang kasih didalam sebuah keluarga yang menjaga Ani dari kecil hinggalah Ani bertemu dengan Abang dan berkahwin.

Ani harap Abang tidak akan mensia siakan kembar kita tu dan Ani tidak mahu mereka mengikut jejak kehidupan Ani yang malang ini dan hanya menumpang kasih dari sebuah keluarga yang bukan dari darah daging sendiri...tapi Ani tetap bersyukur kerana dapat mengecapi kasih sayang sepenuhnya dari keluarga angkat Ani. Ani harap sangat Abang akan sentiasa memberitahu pada kembar kita yang Ani ibunya, akan sentiasa bersama disamping mereka berdua, walaupun Ani tidak berkesempatan membelai mereka dan cuma seketika sahaja dapat mengenyangkan mereka dengan air susu Ani.

Berjanjilah pada Ani, Bang! dan ingatlah Fikri dan Farhana adalah darah daging abang sendiri...

Ampunkan Ani dan halalkan segala makan minum Ani selama setahun kita hidup bersama.

Sekiranya Abang masih tidak sudi untuk menerima kehadiran Fikri dan Farhana dalam hidup Abang, berilah mereka pada emak Ani supaya emak dapat menjaga kembar kita itu. Tentang segala perbelanjaannya, janganlah Abang risau kerana Ani sudah pun masukkan nama emak dalam CPF Ani. Biarlah emak yang menjaga kembar kita itu, sekurang-kurang terubat juga rindu emak sekeluarga pada Ani nanti bila memandang kembar kita. Comel anak kita kan Bang!Mohammad Fikri mengikut raut muka Abang...sejuk kata orang dan Ani yakin mesti Farhana akan mengikut iras raut wajah Ani...Ibunya...sejuk perut Ani mengandungkan mereka.

Inilah satu satunya harta peninggalan yang tidak ternilai dari Ani untuk Abang. Semoga Abang masih sudi menyayangi dan mengingati Ani walaupun Ani sudah tiada lagi disisi Abang dan kembar kita.

Salam sayang terakhir dari Ani Untuk Abang dan semua.

Doakanlah Kesejahteraan Ani.

Ikhlas dari isterimu yang malang,

Rohani

Sehabis membaca diari tersebut, Zamri meraung menangis sekuat kuat hatinya. Dia menyesal.......menyesal.......

"Sabarlah Zamri, Allah maha berkuasa. Kuatkan semangat kau, kau masih ada Fikri dan Farhana." pujuk Zul, kawan baiknya. Zamri hanya tunduk membisu.

Ya Allah...

Ani, maafkan Abang. Tubuh Zamri menjadi longlai dan diari ditangannya terlepas, tiba tiba sekeping gambar dihari pernikahan antara Zamri dan Rohani terjatuh dikakinya lalu segera Zamri mengambilnya.

Belakang gambar itu tertulis "SAAT PALING BAHAGIA DALAM HIDUPKU DAN KELUARGA. SEMOGA KEGEMBIRAAN DAN KEBAHAGIAAN INI AKAN SENTIASA MENYELUBUNGIKU HINGGA KEAKHIR HAYATKU.?

Zamri terjelepuk dilantai dengan berjuta penyesalan merangkumi seluruh tubuhnya. Dia seolah olah menjadi seperti orang yang hilang akal. Satu demi satu setiap perlakuan buruknya terhadap Rohani seperti terakam dalam kepala otaknya...setiap perbuatannya...seperti wayang jelas terpampang...kenapalah sampai begini jadinya...kejamnya aku...Ani, maafkan Abang?.maafkan Abang?. Abang menyesal??.

Sewaktu jenazah Rohani tiba dirumah suasananya amat memilukan sekali. Zamri sudah tidak berdaya lagi untuk melihat keluarga isterinya yang begitu sedih sekali diatas pemergian anak mereka. Walaubagaimanapun emak Ani kelihatan begitu tabah dan redha. Kedua dua kembar Zamri sentiasa berada didalam pangkuan nenek mereka.

Untuk kali terakhirnya, Zamri melihat muka Rohani yang kelihatan begitu tenang, bersih dan Zamri terus mengucup dahi Rohani. "Rohani, Abang minta ampun dan maaf." bisik Zamri perlahan pada telinga Rohani sambil menangis dengan berjuta penyesalan menimpa nimpa dirinya. Apabila Zamri meletakkan kembar disisi ibunya mereka diam dari tangisan dan tangan dari bedungan terkeluar seolah-olah mengusapi pipi ibu mereka buat kali terakhir dan terlihat oleh Zamri ada titisan airmata bergenang di tepi mata Rohani. Airmata itu meleleh perlahan-lahan bila kembar itu diangkat oleh Zamri.

Kembarnya menangis semula setelah diangkat oleh Zamri dan diberikan kepada neneknya. Jenazah Rohani dibawa ke pusara. Ramai saudara mara Rohani dan Zamri mengiringi jenazah, termasuklah kedua kembar mereka. Mungkin kedua kembar itu tidak tahu apa-apa tetapi biarlah mereka mengiringi pemergian Ani, Ibu mereka yang melahirkan mereka. Amat sedih sekali ketika itu. Zamri tidak mampu berkata apa-apa melainkan menangisi pemergian Rohani yang selama ini hidup merana atas perbuatannya.

Dan akhirnya Jenazah Rohani pun selamat dikebumikan. Satu persatu saudara mara meninggalkan kawasan pusara, tinggallah Zamri keseorangan di pusara Rohani yang masih merah tanahnya...meratapi pilu pemergian isterinya itu, berderai airmata Zamri dengan berjuta juta penyesalan ...

Sambil menadah tangannya, Zamri memohon pengampunan dari yang Maha Esa...

Ya Allah?.

Kuatkan semangat hambamu ini . Hanya Kau sahaja yang mengetahui segala dosa aku pada Rohani....ampunkan aku Ya Allah....

Dalam tangisan penyesalan itu, akhirnya Zamri terlelap disisi pusara Rohani. Sempat juga dia bermimpi, Rohani datang menghampirinya, mencium tangan, mengucup dahi dan memeluk tubuhnya dengan lembut mulus.

Zamri melihat Rohani tenang dan jelas kegembiraan terpancar dimuka Rohani yang putih bersih itu. Ani..., Ani..., Ani..., nak kemana Aniiiiiii. Zamri terjaga dari lenanya. Terngiang-ngiang suara kembarnya menangis. Emak dan keluarga mertuanya itu datang mendekati Zamri. Mereka semua menyabarkannya.....
Semoga Allah mencucuri rahmat keatas Rohani......
Read More...

8.05.2012

Giveaway Raya untuk Semua

ASSALAMULAIKUM, HELLO MY READERS




http://atikaahmadiah.blogspot.com/2012/07/giveaway-raya-untuk-semua-dari-atika.html

GA kw 3  saya join
Read More...

8.03.2012

Padah Azimat Kebal

ASSALAMULAIKUM, HELLO MY READERS

BUKTI...Ab Rashid menunjukkan minyak pukau dan jadual digunakan Geng Kerinchi.



KAJANG: Sekumpulan lima penjenayah warga Indonesia Geng Kerinchi yang dipercayai mengamalkan sihir termasuk memakai azimat dan mempunyai minyak pukau untuk menyamun, akhirnya tumpas ditahan polis lima jam selepas mereka merompak sebuah rumah di Kajang, minggu lalu.
Kumpulan penjenayah itu dipercayai terbabit dalam sekurang-kurangnya lima kes samun sekitar Kajang membabitkan kerugian puluhan ribu ringgit.
Menurut Ketua Polis Daerah Kajang, Asisten Komisioner Ab Rashid Ab Wahab, dua daripada suspek berasal dari Danau Kerinci, Jambi dan dua lagi dari Lombok dan seorang dari Batam, Indonesia.

“Antara modus operandi mereka ialah menggunakan sihir dan pukau sebelum memecah masuk rumah mangsa. Mereka juga menggunakan tong gas di dalam rumah untuk memecahkan pintu bilik sebelum menggugut mangsa dengan pedang panjang.






“Siasatan mendapati suspek yang berusia antara 22 dan 32 tahun mempunyai dokumen perjalanan sah serta baru dua minggu masuk ke negara ini sebelum ditangkap.



Dapatkan akhbar Harian Metro untuk berita selanjutnya.























Nota Tapak Kaki : Tu La Padah Guna Azimat Kebal Kan Dah Kena Tangkap



Read More...

Ya Allah

ASSALAMULAIKUM, HELLO MY READERS

TUMPAS...anggota polis membawa mayat suspek ke Hospital Kuala Lumpur, semalam.


GOMBAK: Penjenayah yang melarikan diri ketika dihadapkan ke Mahkamah Majistret Selayang untuk lanjutan reman, mencuri parang kontraktor Syarikat Bekalan Air Selangor Sdn Bhd (Syabas) di Puncak Templer, dekat sini, dan menggunakan senjata itu untuk melibas polis yang memburunya sebelum dia maut ditembak polis, petang semalam.
Dalam kejadian jam 3.30 petang itu, lelaki berusia 26 tahun berkenaan yang ditahan kerana terbabit kes samun di Rawang dan Kepong, maut akibat terkena tiga das tembakan di perutnya ketika dia bersembunyi di kawasan loji air Puncak Templer selepas meloloskan diri dari mahkamah.
Ketika bersembunyi di kawasan terbabit, suspek turut menukar pakaiannya dengan pakaian kontraktor Syabas selepas menceroboh masuk stor serta melarikan parang bersamanya ke dalam hutan.

Ketua Polis Daerah Gombak, Asisten Komisioner Abdul Rahim Abdullah berkata, suspek sebelum ini ditahan bagi membantu siasatan kes lima lelaki yang menaiki kereta Proton Waja cuba menyamun di pekan Rawang, Sabtu lalu, yang diberkas di persimpangan lampu isyarat Taman SPPK, Segambut.




Menurutnya, susulan penahanan lima lelaki itu, polis menahan empat lagi rakan mereka pada hari sama, termasuk suspek yang ditembak mati.


Dapatkan akhbar Harian Metro untuk berita selanjutnya.










Nota Tapak Kaki : Ya Allah
Read More...

Ya Allah Sedihnya

ASSALAMULAIKUM, HELLO MY READERS

SIASAT...anggota polis forensik menyiasat ruang tamu yang hangus dalam kebakaran, semalam.


SEREMBAN: “Ibu telefon ketika saya bersiap untuk bersahur, tetapi saya tak sempat nak jawab. Saya hubungi semula ibu berkali-kali, tapi gagal dan cukup sedih apabila mendapat tahu ibu dan ayah sudah tiada.”
Demikian kata Ruzilawati Zahari, 38, anak kepada pasangan Zahari Hasan, 77, dan Mariam Abd Latif, 67, yang mati rentung selepas rumah mereka di Felda Pasoh 1, Jelebu, dekat sini, terbakar awal pagi semalam.


Dalam kejadian jam 4.15 pagi itu, pasangan peneroka itu ditemui rentung dalam jarak kira-kira lima meter antara satu sama lain dengan Mariam ditemui di ruang tengah rumah dihempap kipas siling, manakala mayat Zahari ditemui berhampiran pintu keluar.

Ruzilawati yang ditemui di pekarangan Bilik Mayat Hospital Tuanku Jaafar Seremban (HTJS) berkata, tidak lama kemudian, dia dihubungi jiran ibu bapanya yang meminta dia pulang segera ke kampung dengan alasan ibunya sakit.





“Saya keluar dari rumah di Taman Melawati, Kuala Lumpur selepas sahur untuk pulang ke kampung. Bagaimanapun, dalam perjalanan saya mendapat panggilan telefon dari kakak di Kajang yang memberitahu perkara sebenar bahawa ayah dan ibu meninggal dunia akibat rumah terbakar,” katanya.




Dapatkan akhbar Harian Metro untuk berita selanjutnya.





















Nota Tapak Kaki : Ya Allah Sedihnya 
Read More...

Hmmmmmmmm

ASSALAMULAIKUM, HELLO MY READERS

Read More...

telan 80 pil darah tinggi ibunya

ASSALAMULAIKUM, HELLO MY READERS


ALOR GAJAH: Hanya kerana tidak dapat menerima hakikat cinta pertamanya terputus di tengah jalan, seorang remaja nekad menelan 80 pil darah tinggi milik ibunya di sebuah kampung dekat sini, Rabu lalu.
Dalam kejadian kira-kira jam 7 malam, remaja berusia 18 tahun itu ditemui dengan mulut berbuih dan tidak bermaya oleh ibunya sebelum dikejarkan ke hospital bagi mendapatkan bantuan.

Menurut sumber, remaja lelaki itu yang tinggal dengan ibu selepas kematian bapa sejak setahun lalu dipercayai menjalin hubungan cinta dengan seorang gadis berusia 19 tahun.


“Anak bongsu dua beradik itu dikatakan meminta wang belanja daripada ibunya setiap hari bagi menyara teman wanitanya itu.

“Malah, remaja lelaki itu dipercayai pernah mengherdik ibunya yang enggan memberi wang,” katanya, di sini, semalam.


Kata sumber itu, pada hari kejadian remaja lelaki terbabit berada seorang diri di rumah kerana ibunya berada di Pekan Alor Gajah atas urusan tertentu.




Menurutnya, dia dipercayai menelan kira-kira 80 biji pil sakit darah tinggi milik ibunya sebelum ditemui dalam keadaan tidak bermaya dan dikejarkan ke hospital. Sementara itu, Ketua Polis Daerah Alor Gajah, Superintendan Umar Ali Shaifuddin Shaharuddin, berkata siasatan awal mendapati, remaja itu dipercayai gagal dalam percintaan.

“Lelaki itu dipercayai menelan sekali gus kira-kira 80 biji pil darah tinggi milik ibunya sebelum ditemui dalam keadaan mulut berbuih oleh ibunya sendiri.


“Remaja itu dikejarkan ke Hospital Alor Gajah sebelum dirujuk ke Hospital Melaka untuk mendapatkan rawatan selanjutnya,” katanya ketika dihubungi di sini, semalam.





















Nota Tapak Kaki : Allahuakbar Subhanallah Putus Cinta Sampai Nak Mati Tu Gila Nama
Awak Nak Terus Masuk Neraka Ke ????????
Read More...

need your opinion

ASSALAMULAIKUM, HELLO MY READERS



pendapat anda
Read More...

8.02.2012

hari jumaat

ASSALAMULAIKUM, HELLO MY READERS



so fikir fikirlah dan selamat beramal
Read More...

Wajah Anak Comel

ASSALAMULAIKUM, HELLO MY READERS

Wajah Anak Yang Kehilangan Ibu-bapa Di Pagi Ramadan


Di atas adalah gambar kanak-kanak yang kehilangan ibu bapanya dalam kemalangan di Jalan 15/56 AU 3, Keramat semalam.
Kanak-kanak kecil ini bernama Mohd Hanif Hafezee dan baru berumur 2 tahun.
Sepatutnya raya tahun ini lagi seronok untuk Hanif kerana dia sepatutnya menerima seorang adik baru.
Namun, takdir Allah SWT tidak boleh diketepikan. Kita hanya mampu merancang, Allah jua yang menentukan segalanya.
Pagi semalam, dalam sekelip mata, adik Hanif menjadi yatim piatu. Dia kehilangan kedua ibubapa dan adik yang masih dalam kandungan ibunya.
Dalam kejadian kira-kira 7 pagi itu, bapanya, Hafeeze Mohd Hanafi, 30, dan ibunya, Siti Noor Edayu Roslan, 26, yang hamil tujuh bulan, menunggang motosikal jenis Yamaha Lagenda Z, dirempuh dari belakang semasa berhenti di satu persimpangan lampu isyarat.
Ketika kejadian, Hafeeze, seorang anggota tentera yang bertugas di Bahagian Gaji, Kementerian Pertahanan di sini dalam perjalanan menghantar Siti Noor Edayu, kerani di sebuah syarikat di Cheras.
Adik Hanif kini dijaga di Melaka oleh neneknya.
Wajah Anak Yang Kehilangan Ibu-bapa Di Pagi Ramadan
Gambar: Ondscene.my
Kisah kemalangan boleh di baca di sini (klik)
Read More...

Segmen : BlogWalking Dari Blog Ke Blog

ASSALAMULAIKUM, HELLO MY READERS



segmen yang ke 8 saya join

mula nak gila bersegmen dah ni
Read More...

Kini Sudah Berbaik

ASSALAMULAIKUM, HELLO MY READERS

Abby & Memey Kini Sudah Berbaik

Di sebalik kisah sensasi dan panas yang timbul mengaitkan pelakon wanita, Abby Abadi yang dicanang meluas sejak akhir-akhir ini, ini adalah satu khabar gembira yang mungkin kita sendiri tidak terfikir.
Umum mengetahui yang Abby langsung tidak boleh bersua muka dengan isteri bekas suaminya, Memey Suhaiza.
Semuanya kerana kes Norman Hakim ditangkap khalwat beberapa tahun lepas bersama Memey di pejabat rasmi Norman.
Kes itu menyebabkan rumah tangga antara Abby dan Norman kecundang walaupun mereka sudah pun dikurniakan dengan tiga orang anak ketika bersama.
Semenjak itu, Abby memang langsung tidak boleh bertemu atau bercakap apatah lagi diminta mengulas tentang perkahwinan kedua Norman bersama Memey.
Namun, semalam semuanya telah berubah dengan kuasa Allah S.W.T.
Setelah empat tahun mereka seperti ‘berperang’, akhirnya Abby dan Memey telah pun berbaik dan boleh bertentang mata.
Abby telah pun menjemput Norman dan Memey datang ke rumahnya untuk berbuka puasa bersama-sama anak-anak mereka.
Hubungan baik mereka jelas terpancar melalui gambar yang mereka ambil selepas selesai solat maghrib bersama-sama semalam.
Menerusi Bisik Buzz oleh FF di saluran radio Hot.FM, Farah Fauzana (FF) telah pun menghubungi Memey pagi tadi untuk mendapatkan pengesahan tentang cerita yang mereka berdua telah berbaik.
Ternyata, Memey melahirkan rasa syukur kerana cerita yang tersebar cepat itu yang mengatakan mereka berdua sudah berbaik adalah benar-benar berlaku.
“Sebenarnya semalam, Memey dan abang Norman telah berbuka puasa di rumah Kak Abby. Alhamdulillah, kami berbuka bersama-sama. Selepas berbuka, kami solat Maghrib bersama-sama dan diimamkan oleh abang Norman sendiri.
“Memey rasa bersyukur dan gembira kerana selepas empat tahun kami tidak berapa baik, doa orang ramai telah pun dimakbulkan. Jadi, Memey berharap agar orang ramai terus mendoakan kebahagian Memey, abang Norman, kak Abby dan anak-anak,” luah Memey gembira.
Bukan itu sahaja, gambar Memey dan Abby yang memakai telekung yang sama juga turut dirakam membuktikan mereka sudah boleh berjumpa.
“Sebenarnya, gambar itu ditangkap selepas selesai solat Maghrib. Memey pakai telekung Memey sendiri. Tapi, kak Abby berikan telekung yang sama dengan kak Abby kepada Memey. Jadi, Memey tukar pakai telekung tu. Tu yang kami tangkap gambar,” katanya.
Selain itu, Abby sendiri turut berkongsi cerita gembiranya itu di laman Twitternya.


Syukur! Syukur! 

Mereka berdua sudah berbaik.
Nampaknya, penghijrahan Abby itu dilakukan sejajar dengan niatnya yang ditanam dalam hati.
Semoga, hubungan mereka akan terus baik dan kekal bahagia hingga ke akhir hayat. InsyaAllah.


Oleh: NAIMAH SHAARIFoto:blueranger-theonlyone.blogspot.com
Read More...

SEGMEN UP FOLLOWER BY LIEYA SYAIRA

ASSALAMULAIKUM, HELLO MY READERS

segmen lagi

Contengan Kehidupan ツ

segmen yang ke 7 saya join

makin pandai bersegmen pulak saya ni
Read More...

hati hatilah

ASSALAMULAIKUM, HELLO MY READERS


Bijak sungguh yahudi memperdayakan kita umat Islam, mereka suruh kita minum susu lembu buatan mereka, tapi mereka minum susu kambing, mereka minum apa yang diminum oleh Nabi kita Muhammad SAW. Mengapa kita tidak ikut nabi kita, kita ikut orang yahudi tapi ternyata mereka mengikut apa yg nabi kita makan dan minum.

Teruskan membongkar kebijaksanaan yahudi menipu umat Islam... Kata-katanya ini adalah bertepatan dengan hadis Rasullulah: "Berwaspadalah terhadap syaitan demi keselamatan agama kamu.. Dia telah berputus asa untuk menyesatkan kamu dalam perkara-perkara besar, maka berjaga-jagalah supaya kamu tidak mengikutnya dalam perkara-perkara kecil"

Antara 'barangan mereka' yang telah dijadikan ikutan oleh kebanyakan dari kita.

1. Kita diajar dalam buku biologi, buku pemakanan (kajian dan terbitan para kafir ni) bahawa kalau nak dapat vitamin B dan kalau nak tambah darah kita kena makan hati haiwan dan hati ayam tetapi sebenarnya Nabi kita tidak menggalakkan pemakanan organ dalaman. Nak ikut kafir ke nak ikut nabi kita? Sebenarnya makan hati ayam dapat melembabkan otak kita sbb hati merupakan organ dimana semua toksin akan dikumpulkan dan dineutralkan. so kepekatan toksin adalah tinggi di hati ayam. makanlah kita toksin tersebut serta bengaplah otak kita umat Islam sebab percaya buku sains keluaran kafir ini.

2. Kita diajar dalam sains bahawa kopi tidak bagus untuk kesihatan. Namun sebenarnya kopi adalah antara minuman kegemaran Nabi kita selain susu dan madu. Cuba tengok Yahudi, mereka minum kopi, Starbuck. Profesor di UK yang Yahudi semua ada segelas kopi dit tangan mereka.

3. Kita diajar memakan kambing tinggi kolesterol, namun kambing juga adalah makanan Nabi kita. Seolah-olah buku sains ni nak merendahkan pemakanan Nabi kita. Sebenarnya daging kambing adalah daging paling kurang kolesterol.

4. Kita diajar bahawa makan McDonalds adalah bagus, namun sebenarnya McDonalds adalah makanan yang sangat tinggi MSG dan kolesterolnya dan paling banyak lemak tepu trans.

5. Para kafir ni juga menggalakkan kita minum dan makan makanan yang langsung tak berkhasiat , contohnya coke dan maggi . Coke tu sangatlah beracun, pastu sangat tidak bagus untuk kesihatan (gula tinggi, berasid, pH dalam lingkungan 3.5, ada racun tersembunyi) . Dan para Melayu kita juga yang ketagih minum.

6 . Untuk pengetahuan, para kafir agen dajjal ni gak mengwar-warkan kebaikan minum soya (sebab USA merupakan pengeluar soya terbesar), namun sebenarnya soya dapat melemahkan kejantanan lelaki dan mengurangkan kesuburan lelaki dan perempuan. selain itu juga soya dapat meningkatkan risiko kanser payudara, kanser ovari, kanser prostat, serta melemahkan otak dan tulang sbb dalam soya ada hormon estrogen yang sama dgn estrogen kat wani ta. pastu soya ada phytic acd yang membuatkan penyerapan kalsium, magnesium dan zinc yang penting untuk badan kita terjejas.

Secara kesimpulannya para kafir ajen Al-Masih Dajjal ni bukan setakat melemahkan kita dari segi lain namun secara pemakanan kita jua. HATI-HATI kawan!




Read More...

8.01.2012

"Segmen : Blogwalking August by Jaja Sutera"

ASSALAMULAIKUM, HELLO MY READERS



sinii

segmen ke 6 yang saya join
Read More...

umphhhhhh sedapnya

ASSALAMULAIKUM, HELLO MY READERS


pilihan ada ditangan anda 
Read More...

SHANEL - DICIPTANYA HAWA (OST TAKDIR QISMAH)



ASSALAMULAIKUM, HELLO MY READERS

Dikala kau rebah kecewa
Dan lemas di..lautan air mata
Hanya dia yang tahu mendakapmu
Membelai jiwa pilu

Dikala dirinya didusta..hidup perih
Kerna diduga duka
Tak pernah sinar dimatanya pudar..
Bibirnya tetap tersenyum

(korus*)
Disebalik kelembutannya..
Terselit..kekuatannya
Yang tak terbanding jua
Begitu wajah
Diciptanya setiap hawa

Dihatinya..adanya kasih..
Seluas..nya samudera
Yang tak terbanding jua
Hujung dasarnya
Itulah cinta..dari syurga...

Ulang korus*


Dikala dirinya didusta hidup perih
Kerna diduga duka
Tak pernah sinar dimatanya pudar..
Bibirnya tetap tersenyum
Sembunyi duka..







Thanks To sini
Read More...