2.01.2014

Tak boleh tido

Penyakit tak boleh tido mengantuk sangat dah ni, dah tersenguk senguk dah ni tapi tak boleh tido jugak. Rasa macam nak telan ubat tido je tapi orang kata yang ubat tido tak bagus. Badan kita ni perlukan tido yang cukup supaya kita tak la rasa letih dah lesu di pagi hari nanti. Yang tak cukup tido tak bagus sebab badan akan letih dan tak bermaya. Bagi NS tido yang cukup tu penting dan bagus untuk minda yang makin berkembang ini. Bagi kanak kanak pulak bagus untuk perkembangan fizikal dan mantel dan jugak akan memberi tenaga yang mantap. Tido selama 6 ke 7 jam penting untuk kencantikan wajah, wajah akan nampak lebih berseri seri. Apa apa pun tido yang cukup ini akan memberikan tenaga yang kuat untuk tempuhi hari esok. Bermulalah hari dengan gembira....

1 comment:

  1. Entri yang menarik.

    Jom singgah blog saya awksweetgitu.blogspot.com :)

    ReplyDelete


Disclaimer : This is a personal blog. Any opinions written in this blog is the opinion of the author and does not Involve any other parties.The author will not be liable for any loss or damage incurred while using the information in this blog. Any action without permission is strictly prohibited.