12.31.2014

Datuk Abdullah Hussain Meninggal Dunia

BISMIIlAHIRAHMANIRAHIM ASSALAMULAIKUM..



KUALA LUMPUR: Sasterawan Negara, Datuk Abdullah Hussain, 94, meninggal dunia akibat sakit tua di kediamannya di Petaling Jaya, kira-kira jam 9 malam tadi.
Berada di sisi ketika Allahyarham menghembuskan nafas terakhir ialah isteri, Datin Siti Saroja Basri dan lima anak berusia 32 hingga 47 tahun.
Anak lelaki Allahyarham, Ahmad Patria Abdullah, 47, berkata jenazah bapanya itu akan dikebumikan di Tanah Perkuburan Islam Bukit Kiara, di sini sebelum solat Zuhur, hari ini.
"Ayahanda menghembuskan nafas dengan tenang dan kami reda dengan pemergiannya," katanya ketika dihubungi.
Abdullah yang dilahirkan pada 25 Mac 1920 menerima Anugerah Sasterawan Negara pada tahun 1996.
Penulis kelahiran Yan itu menghasilkan lebih 25 novel, tiga kumpulan cerpen, sembilan terjemahan, sebuah autobiografi dan enam biografi.
Anugerah lain diterimanya ialah SEA Write Award dari kerajaan Thailand pada tahun 1981 dan hadiah pertama Sayembara Novel Nasional - mengenang Pak Sako.
Interlok adalah novelnya yang paling popular.

Read More...

RON97 turun 35 sen, Diesel turun 30 sen

BISMIIlAHIRAHMANIRAHIM ASSALAMULAIKUM..

PUTRAJAYA: Berkuatkuasa tengah malam ini, harga baru runcit bagi petrol RON95 adalah RM1.91 seliter, manakala RON97 adalah RM2.11 seliter.
Harga baru bagi bahan api itu turun sebanyak 35 sen berbanding harga sebelum ini iaitu RM2.26 seliter bagi RON95 dan RM2.46 seliter bagi RON97.
Sementara itu, harga baru runcit bagi diesel turut turun sebanyak 30 sen daripada RM2.23 kepada RM1.93.
Perkara itu diumumkan oleh Menteri Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan, Datuk Seri Hasan Malek dalam satu kenyataan di sini, sebentar tadi.
Pada 21 November lalu, Kabinet memutuskan bahawa penetapan harga runcit bagi petrol RON95 dan diesel adalah mengikut kaedah pengapungan terkawal seperti yang dilakukan untuk penetapan harga RON97 sejak Julai 2010.
Berikutan itu, pada 1 Disember lalu, harga jualan runcit RON95 diturunkan empat sen kepada RM2.26 seliter, manakala diesel dinaikkan kepada RM2.23 seliter.
Harga runcit petroleum di negara ini ditentukan melalui kaedah Mekanisme Harga Automatik (APM) sejak tahun 1983, iaitu kerajaan menetapkan harga runcit pada suatu paras tertentu dengan sebarang perubahan kos produk tidak akan mengubah harga runcit.

http://www.bharian.com.my/node/26441?sdasda
Read More...

12.30.2014

Tan Sri Abdul Hamid Zainal Abidin, meninggal dunia

BISMIIlAHIRAHMANIRAHIM ASSALAMULAIKUM..
 


Kuala Lumpur: Bekas Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Brigadier Jen (B) Tan Sri Abdul Hamid Zainal Abidin, meninggal dunia di Institut Jantung Negara (IJN) pada usia 70 tahun, malam tadi.
Bekas Ahli Parlimen Parit Buntar itu disahkan meninggal dunia akibat daripada komplikasi jantung, pada 9.52 malam.
Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Mejar Jeneral (B) Datuk Seri Jamil Khir Baharom, yang ditemui di IJN memberitahu arwah dimasukkan ke IJN, pada kira-kira 5 petang semalam.
Menurutnya, jenazah Allahyarham sudah dibawa balik ke rumahnya di Bandar Tun Hussien Onn oleh ahli keluarga.
“Jenazah dijangka dikebumikan pada jam 11 pagi di Tanah Perkuburan Islam Bandar Tun Hussien Onn, Cheras, 11 pagi, esok (31 Disember)," katanya.

Sumber harian matro


Read More...

Waris MH17 dan MH370 mengucapkan takziah

BISMIIlAHIRAHMANIRAHIM ASSALAMULAIKUM..

Kuala Lumpur: Sebilangan waris penumpang dan anak kapal pesawat Malaysia Airlines (MAS) Penerbangan MH17 dan MH370 mengucapkan takziah kepada keluarga mangsa nahas pesawat AirAsia Indonesia QZ8501.
Wan Aini Wan Hussin, 61, kakak juruterbang pesawat MH17, Kapten Wan Amran Wan Hussin, berkata dia sedih sebaik mendengar berita nahas itu dan berharap keluarga mangsa tabah menghadapi kenyataan.
“Bila mendengar berita itu, perasaan saya seolah-olah seperti ketika mendengar berita tragedi MH17.
“Memang sedih sebab kita pernah rasa kehilangan seperti itu...saya harap semua ahli keluarga (mangsa QZ8501) banyak bersabar,” katanya ketika dihubungi.
Mohd Zaki Md Salim, 38, abang kepada penumpang MH17, Mohd Ali, berkata dia juga dapat merasai kesedihan yang dialami keluarga mangsa QZ8501.
“Saya pernah berada dalam situasi yang sama dan saya simpati kepada mereka...tiada yang dapat saya katakan selain bersabar dan terima dugaan dengan tabah,” kata Mohd Zaki.
Sementara itu, Selamat Omar, 60, bapa kepada penumpang MH370, Mohd Khairul Azmi, berkata dia turut bersedih dengan kejadian itu dan berharap mereka tabah menghadapi dugaan walaupun berita itu pahit untuk ditelan.
Katanya, walaupun mereka kehilangan insan tersayang namun sekurang-kurangnya QZ8501 dapat ditemui berbanding MH370 yang masih hilang.
“Pada dasarnya mereka masih bernasib baik sebab pesawat itu dapat ditemui tidak seperti MH370 yang sudah berlarutan hampir 10 bulan tetapi tiada khabar berita untuk kami sekeluarga,” kata Selamat.
Maira Elizabeth Nari anak kepada kru MH370, Andrew Nari, melalui akaun twitternya turut menyampaikan ucapan takziah kepada waris penumpang dan anak kapal QZ8501.
“My deepest condolence to the family of QZ8501 crews and passengers. I have no idea what other words that can comfort you, but stay strong,” kata Maira.
Turut berkongsi kesedihan ialah Intan Maizura Othman, 34, isteri kepada anak kapal MH370, Mohd Hazrin Hasnan.
“Dear all, pray pray and pray...sorry for your lost,” katanya dalam catatan di laman Twitternya
- See more at: http://www.hmetro.com.my/node/20185#sthash.ITpnkhwX.dpuf
Read More...

Perkahwinan Marian Rivera dan Dingdong Dantes

BISMIIlAHIRAHMANIRAHIM ASSALAMULAIKUM..

#WiddengAndOfYear

Marian Rivera will wear a wedding gown by Michael Cinco in ecru French lace studded with Swarovski crystals and reportedly costing around P2 million.

The gown has an off-the-shoulder neckline with a cinched waist and a flowing ball gown skirt.

She will also wear a mother of pearl crown especially designed by Cinco and made in Lebanon, and a veil of scalloped tulle and lace.

Cinco, who is based in Dubai, is here in Manila to supervise the couple’s wedding day with its Spanish romance theme.


Baju pengantin yang dipakai oleh Marian Rivera cukup menawan hati cantik sangat nantikan gambar seterusnya yang tertiris di laman Facebook beliau..


Forever starts with you today ..... ❤ 12/30/14 ️ #dongyanwedding #DM123014

Marian Rivera and Dingdong Dantes






































Ini je yang saya boleh ambik pun ambik bebanyak nanti tak syok pulak kalau nak tengok lagi boleh pergi ke page Marian Rivera di

https://www.facebook.com/MarianRivera

Sama cantik sama padan dan yang penting aku memang minat dangan pasangan ni aku suka gandingan diaorang dalam Marimar dan Dangerous Love

...................................................................................................................................................................


Read More...

Tiada kata yang boleh gambarkan

BISMIIlAHIRAHMANIRAHIM ASSALAMULAIKUM..


KUALA LUMPUR: Ketua Pegawai Eksekutif Kumpulan AirAsia Tan Sri Tony Fernandes menyampaikan ucapan takziahnya kepada keluarga mangsa pesawat AirAsia QZ8501, ekoran laporan terbaru bahawa serpihan pesawat dan beberapa mayat terapung telah ditemui di lokasi pencarian.

Beliau telah menulis, tiada kata-kata yang boleh menggambarkan perasaan sedihnya terhadap insiden tersebut.

My heart is filled with sadness for all the families involved in QZ 8501. On behalf of AirAsia my condolences


Di dalam tweet yang berasingan, Fernandes berkata beliau akan berlepas ke Surabaya secepat mungkin.

My heart is filled with sadness for all the families involved in QZ 8501. On behalf of AirAsia my condolences

Sebelum ini, Kementerian Perhubungan (Kemenhub) Indonesia mengesahkan bahawa serpihan pesawat berwarna putih dan merah yang ditemui di perairan Pangkalan Bun Kalimantan Tengah adalah daripada pesawat AirAsia QZ8501.



Read more at:http://www.astroawani.com/news/show/tiada-kata-yang-boleh-gambarkan-kesedihan-ini-ucap-takziah-tony-51225?cp
Read More...

‪#‎TakziahQZ8501‬

BISMIIlAHIRAHMANIRAHIM ASSALAMULAIKUM..

Surabaya: Kedengaran suara tangisan ahli keluarga dari Pusat Krisis Lapangan Terbang Antarabangsa Juanda Surabaya, selepas penemuan objek di Pangkalan Bun disahkan milik pesawat QZ8501.
Suasana di pusat ini masih dalam keadaan terkawal dengan ratusan waris dan ahli keluarga masih terus menunggu maklum balas daripada pihak berkenaan.
Pemerhatian wartawan dari luar pusat ini mendapati Ketua Badan SAR Nasional (BASARNAS) di Surabaya, M Hernanto, sedang memberikan taklimat manakala pegawai penerbangan AirAsia Indonesia menenangkan perasaan waris keluarga pesawat malang itu.
Malah jelas kedengaran dari dalam bilik itu meminta ahli keluarga bersabar dan meminta mereka bertenang ketika siaran televisyen media tempatan menayangkan gambar serpihan dari kawasan pencarian.
Cubaan untuk menemubual waris keluarga setakat ini belum berhasil kerana mereka masih berada di dalam bilik terbabit.

#takziahQZ8501 Sidang media Kepala BASARNAS (Badan penyelamat Indonesia) Marsekal Madya FHB Soelistyo mengenai penemuan mayat di lokasi pencarian. FOTO MetroTV

Lagi gambar tertiris di media




Harian Metro * myMetro's photo.

Harian Metro * myMetro's photo.

#takziahQZ8501  ANGGOTA penyelamat berusaha membawa naik satu daripada mayat yang ditemui di lokasi pencarian. FOTO tvOne



Harian Metro * myMetro's photo.

Harian Metro * myMetro's photo.

Semua ni saya dapat dari harian metro dan saya mewakili keluarga saya mengucapkan takziah pada keluarga mangsa yang terlibat dalam kejadian ini

Read More...

12.28.2014

Amaran berjaga jaga dikeluarkan

BISMIIlAHIRAHMANIRAHIM ASSALAMULAIKUM..

Dikeluarkan pada : 12:30am pada 29 Disember 2014
SEKSYEN A: AMARAN HUJAN LEBAT (PERINGKAT MERAH):
Dikeluarkan pada: 12:30 pagi pada 29-12-2014.
Hujan sekejap-sekejap kadangkala lebat yang berlaku di negeri Terengganu (Daerah Dungun & Kemaman), Pahang (Daerah Kuantan, Pekan & Rompin) & Johor (Daerah Mersing) dijangka berterusan sehingga Rabu, 31 Disember 2014.
SEKSYEN B: AMARAN HUJAN LEBAT (PERINGKAT JINGGA):
Dikemaskini pada: 12:30 pagi, 29-12-2014.
Hujan sekejap-sekejap kadangkala sederhana lebat yang berlaku di negeri Terengganu (Daerah Hulu Terenganu), Pahang (Daerah Bera, Temerloh, Jerantut & Maran), Johor (Daerah Segamat, Kluang & Kota Tinggi), Sarawak (Bahagian Kuching, Samarahan, Sri Aman, Betong, Sarikei, Sibu, Mukah, Bintulu, Miri & Limbang) dan Sabah : Bahagian Kudat, Sandakan dan Tawau (Daerah Lahad Datu) dijangka berterusan sehingga Rabu, 31 Disember 2014.
SEKSYEN C: NASIHAT HUJAN LEBAT (PERINGKAT KUNING):
Dikemaskini pada: 12:30 pagi, 29-12-2014.
Hujan monsun beserta angin kencang yang berlaku di negeri Perlis, Kedah, Perak Utara, Kelantan, tengah & utara Terengganu, pedalaman Pahang, barat Johor dijangka berterusan sehingga Rabu, 31 Disember 2014.




Read More...

12.27.2014

lagi gambar tertiris ke laman wab

BISMIIlAHIRAHMANIRAHIM ASSALAMULAIKUM..

Embedded image permalink

Embedded image permalink


Lagi gambar akan menyusul 



Read More...

Air Asia tukar logo

BISMIIlAHIRAHMANIRAHIM ASSALAMULAIKUM..

Air Asia menukar logonya kepada hitam putih... #PrayForQZ8501

Embedded image permalink
Read More...

Terkini!!! Air Asia QZ8501 dilaporkan hilang..

BISMIIlAHIRAHMANIRAHIM ASSALAMULAIKUM..




AirAsia file photo.

AirAsia Indonesia mengesahkan pesawat QZ8501 dari Surabaya ke Singapura tidak dapat dihubungi pengawal trafik udara jam 7.24 pagi tadi.
Pada masa ini, pihaknya tidak dapat memberi maklumat lanjut berhubung status penumpang dan krew dalam penerbangan namun akan memberikan maklumat kepada semua pihak sebaik memperolehnya.
"Masa ini, operasi mencari dan menyelamat sedang dijalankan dan AirAsia akan bekerjasama penuh dan memberi perkhidmatan yang diperlukan.
"Pihak kami juga sudah menubuhkan Pusat Panggilan Kecemasan bagi memudahkan keluarga dan rakan mangsa mendapat maklumat lanjut. Mereka boleh menghubungi talian +622129850801 atau melayari laman web AirAsia, www.airasia.com," katanya dalam kenyataan.
Read More...

12.25.2014

Ambang 2015

BISMIIlAHIRAHMANIRAHIM ASSALAMULAIKUM..

Putrajaya: Sambutan Ambang Tahun Baru Putrajaya 2015 yang sepatutnya berlangsung di Dataran Putrajaya, Presint 3 pada 31 Disember ini dibatalkan.
Perkara berkenaan dimaklumkan Perbadanan Putrajaya (PPj) menerusi status ringkas pada Facebook (FB) mereka.
"Setelah perbincangan diadakan antara PPj dan pihak penganjur, dengan ini dimaklumkan bahawa program Sambutan Ambang Tahun Baru Putrajaya 2015 kini sah dibatalkan," katanya.
Kira-kira enam jam lalu, PPj menerusi status FB memaklumkan pihaknya sedang dalam usaha berbincang dengan pihak penganjur bagi membatalkan sambutan Ambang 2015 .
Baru-baru ini, ada desakan daripada pelbagai pihak dan orang awam menerusi Internet termasuk laman sosial FB meminta supaya sambutan berkenaan dibatalkan.
Desakan yang dibuat adalah berikutan banjir melanda beberapa negeri di negara ini.







Read More...

12.10.2014

Hati hati ya

BISMIIlAHIRAHMANIRAHIM ASSALAMULAIKUM..


KUALA LUMPUR: Pengguna Facebook dinasihati agar tidak membuat klik pada pautan video bertajuk 'Gadis Mabuk Setelah Pesta' atau 'Aksi Lucu Gadis Mabuk Teruk' yang tersebar di laman sosial itu.
Menurut Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia Malaysia (SKMM), pautan berkenaan cuba untuk menarik pembaca dengan memaparkan visual berunsur lucah.
"Apabila anda klik pautan itu, anda akan diminta memasang satu perisian berbentuk 'plugin' yang sebenarnya adalah sejenis malware (virus)," menurut kenyataan yang dimuat naik di Facebook suruhanjaya itu.
SKMM meminta pengguna yang menjumpai kandungan sedemikian membuat laporan penyalahgunaan secara terus kepada Facebook di ruangan 'Report This Post - It's spam' di bahagian kanan (atas) kandungan berkenaan.
"Jika akaun (Facebook) anda telah dijangkiti malware, sila tukar kata laluan secepat mungkin dan sampaikan peringatan ini kepada rakan-rakan anda," menurut kenyataan itu.
- BERNAMA

Jangan gatai tangan tu buka link yang dia habaq kalau tak mau kena malware... tapi kalau gatai gak bukak pandai la tukar password ya okay salam dan semalam malam.. 

Read More...

12.09.2014

Doktor Rawat Ketagihan Seks & Arak

BISMIIlAHIRAHMANIRAHIM ASSALAMULAIKUM..



Seorang doktor menemui cara rawatan yang ganjil untuk membantu penagih merotan mereka.

Pesakit yang termasuk penagih seks dan ketagih bekerja, kini boleh menemui kaunselor untuk disebat dengan rotan sebanyak 60 kali.

Kini, terapi aneh itu diisytiharkan sebagai pencapaian baru dalam rawatan psikologi oleh pakar selepas satu cubaan merawat menggunakan teknik itu dilakukan di Siberia, Russia.

Dalam satu temu janji, pesakit akan dirotan sebelum sesi konvensional bercakap dan meluahkan perasaan mereka.

Rawatan itu diasaskan oleh Pengarah Pengajian Biologi di Institut Perubatan Novosibirsk, Dr Sergei Speransky, yang mengaku pernah dirotan bagi mengatasi tekanan dihadapinya.

“Pesakit berpendapat rawatan itu berjaya memulihkan mereka selepas rawatan lain gagal. Saya juga berjaya mengatasi masalah yang dihadapi sebelum ini. Saya bukanlah kejam tetapi saya mengesyorkan ia cara terbaik untuk merawat ketagihan,” katanya kepada akhbar The Siberian Times..

Teori yang diasaskannya itu kini diteruskan oleh pakar psikologi, Dr German Pilipenko dan Profesor Marina Chukhrova yang mendakwa sudah merawat lebih 1,000 pesakit.

Pasangan itu mendakwa hampir semua pesakit yang mereka rawat berjaya mengatasi ketagihan masing-masing.

“Kami merotan pesakit pada punggung dengan tujuan perubatan semata-mata,” katanya.

Untuk satu sesi rawatan, pesakit dikenakan 3,000 rouble (RM275).

Mereka perlu menjalani rawatan rotan itu dua kali seminggu selama tiga bulan dan rawatan susulan setiap empat minggu pada tahun berikutnya.

Pesakit terdiri daripada lelaki dan wanita yang berusia antara 17 dan 70 tahun.

Penagih tegar, termasuk penagih heroin, biasanya dirotan 60 kali sementara kaki botol dan penagih lain, 30 kali.

Dahan pokok biasanya digunakan untuk tujuan itu kerana ia mudah lentur dan tidak menyebabkan berdarah.

Pesakit akan menjalani elektrokardiogram terlebih dulu untuk memastikan sebatan itu tidak akan menyebabkan mereka diserang sakit jantung.

Menurut kedua-dua pakar perubatan itu, beberapa pelanggan mereka terdiri daripada selebriti dan warga asing sudah mula datang ke Siberia untuk menjalani rawatan itu.

Rawatan itu mungkin dilihat kejam tetapi kedua-dua pakar itu menegaskan, ia bukan hukuman untuk memalukan mereka.

p/s : Sorry to interrupt, Islam already provided this solution. Thats we called Hudud.

Rujukan Link :

1) http://wowberita.org/doktor-rawat-ketagihan-seks-arak-pakai-rotan
2) http://dialograkyat.blogspot.com/2009/08/sebatan-baik-untuk-buang-ketagihan-arak.html
3) http://ijoks2009.blogspot.com/2014/01/islam-terbukti-benarhukuman-rotan.html

Semoga bermanfaat.

Rotan kata Kejam,
Doktor kata tak kejam ...
Read More...

12.02.2014

Kalau isteri sakitkan hati suami, tandanya durhaka pada suami. Tapi??

BISMIIlAHIRAHMANIRAHIM ASSALAMULAIKUM..



SOALAN :

"Kalau isteri sakitkan hati suami, tandanya durhaka pada suami. Tapi bagaimana jika suami sakiti hati isteri.?"

Jawapan Ustaz :

"BERDOSA juga lah. Cuma tidak ada istilah suami durhaka pada isteri, tapi suami akan ditanda Malaikat sbgai durhaka pd Allah
SWT.

Karena isteri, rezekimu bertambah.

Kerana isteri, maka lahirlah zuriatmu.

Kerana isteri, makan, pakaian mu dijaga.

Kerana isteri, tenang hati mu.

Kerana isteri, lembut pemandangan mata mu.

Kerana isteri adalah satunya manusia yang boleh melihat cacat cela mu yang tersembunyi dari pandangan mata mu dan masih menerima mu seadanya.

Janganlah sakiti hati mereka, ingatlah setiap pengorbanan mereka, walaupun kecil dimata
mu, baginya besar bagi dirinya.
Setiap peluh yang menitik, yang dikerja untuk keluarganya, stiap airmata yang menitis untuk anak-anak dan suaminya adalah salah satu tanda, dia isteri yang terbaik buat anda wahai yang bergelar suami.

renungan sepintas lalu...

Mengapa WANITA sering menangis?? Jawab Allah :

Kerana WANITA itu unik. Aku ciptakan ia sebagai makhluk istimewa.

KU kuatkan bahunya utk menjaga anak2nya,

KU lembutkan hatinya utk memberi rasa aman,

KU kuatkan rahimnya utk menyimpan benih manusia,

KU teguhkan peribadinya utk terus berjuang saat yg lain
menyerah,

KU beri dia naluri utk tetap menyayangi, walau dikhianati oleh
teman, walau disakiti oleh orang yg disayangi.

WANITA makhluk kuat. Tapi jika suatu saat dia menangis itu kerana KU beri air mata utk
membasuh luka batin & memberi kekuatan baru.

WANITA sangatlah istimewa...
.... Kirimkan pd WANITA yg kamu sayangi...
.... Kirimkan juga pd lelaki agar mereka menghargai WANITA dan
agar tau bahwa WANITA.....ciptaan Allah yg istimewa..
Read More...

LAWAK HAMBAR

BISMIIlAHIRAHMANIRAHIM ASSALAMULAIKUM..



 Apabila anda ternampak awek comel, cute dan menarik perhatian anda.

Tiba-tiba anda rasa, tulang rusuk anda bergetar.

Mungkin anda menghadapi kanser tulang.
Read More...

WAHAI MANUSIA SEBARKANLAH SALAM

BISMIIlAHIRAHMANIRAHIM ASSALAMULAIKUM..

Read More...

Miskin manapun suami

BISMIIlAHIRAHMANIRAHIM ASSALAMULAIKUM..



Siapa pun dia..
Dia tetap suami..
Macam mana pun dia..
Dia tetap suami..

Bagi yang dah berkahwin bagi yang belom kahwin tu taat pada ibu bapa ye 


Read More...

it can kill cancer

BISMIIlAHIRAHMANIRAHIM ASSALAMULAIKUM..



10000 times stronger killer of CANCER than Chemo".. do share it.. can save many lives, fill up hopes and build confidence in the patients...

The Sour Sop or the fruit from the graviola tree is a miraculous natural cancer cell killer 10,000 times stronger than Chemo.
...
Why are we not aware of this? Its because some big corporation want to make back their money spent on years of research by trying to make a synthetic version of it for sale.

So, since you know it now you can help a friend in need by letting him know or just drink some sour sop juice yourself as prevention from time to time. The taste is not bad after all. It’s completely natural and definitely has no side effects. If you have the space, plant one in your garden.
The other parts of the tree are also useful.

The next time you have a fruit juice, ask for a sour sop.

How many people died in vain while this billion-dollar drug maker concealed the secret of the miraculous Graviola tree?

This tree is low and is called graviola ! in Brazi l, guanabana in Spanish and has the uninspiring name “soursop” in English. The fruit is very large and the subacid sweet white pulp is eaten out of hand or, more commonly, used to make fruit drinks, sherbets and such.

The principal interest in this plant is because of its strong anti-cancer effects. Although it is effective for a number of medical conditions, it is its anti tumor effect that is of most interest. This plant is a proven cancer remedy for cancers of all types.

Besides being a cancer remedy, graviola is a broad spectrum antimicrobial agent for both bacterial and fungal infections, is effective against internal parasites and worms, lowers high blood pressure and is used for depression, stress and nervous disorders.

If there ever was a single example that makes it dramatically clear why the existence of Health Sciences Institute is so vital to Americans like you, it’s the incredible story behind the Graviola tree..

The truth is stunningly simple: Deep within the Amazon Rainforest grows a tree that could literally revolutionize what you, your doctor, and the rest of the world thinks about cancer treatment and chances of survival. The future has never looked more promising.

Research shows that with extracts from this miraculous tree it now may be possible to:
* Attack cancer safely and effectively with an all-natural therapy that does not cause extreme nausea, weight loss and hair loss
* Protect your immune system and avoid deadly infections
* Feel stronger and healthier throughout the course of the treatment
* Boost your energy and improve your outlook on life

The source of this information is just as stunning: It comes from one of America ‘s largest drug manufacturers, th! e fruit of over 20 laboratory tests conducted since the 1970's! What those tests revealed was nothing short of mind numbing… Extracts from the tree were shown to:

* Effectively target and kill malignant cells in 12 types of cancer, including colon, breast, prostate, lung and pancreatic cancer..
* The tree compounds proved to be up to 10,000 times stronger in slowing the growth of cancer cells than Adriamycin, a commonly used chemotherapeutic drug!
* What’s more, unlike chemotherapy, the compound extracted from the Graviola tree selectivelyhunts
down and kills only cancer cells.. It does not harm healthy cells!

The amazing anti-cancer properties of the Graviola tree have been extensively researched–so why haven’t you heard anything about it? If Graviola extract is

One of America ‘s biggest billion-dollar drug makers began a search for a cancer cure and their research centered on Graviola, a legendary healing tree from the Amazon Rainforest.

Various parts of the Graviola tree–including the bark, leaves, roots, fruit and fruit-seeds–have been used for centuries by medicine men and native Indi! ans in S outh America to treat heart disease, asthma, liver problems and arthritis. Going on very little documented scientific evidence, the company poured money and resources into testing the tree’s anti-cancerous properties–and were shocked by the results. Graviola proved itself to be a cancer-killing dynamo.
But that’s where the Graviola story nearly ended.

The company had one huge problem with the Graviola tree–it’s completely natural, and so, under federal law, not patentable. There’s no way to make serious profits from it.

It turns out the drug company invested nearly seven years trying to synthesize two of the Graviola tree’s most powerful anti-cancer ingredients. If they could isolate and produce man-made clones of what makes the Graviola so potent, they’d be able to patent it and make their money back. Alas, they hit a brick wall. The original simply could not be replicated. There was no way the company could protect its profits–or even make back the millions it poured into research.

As the dream of huge profits evaporated, their testing on Graviola came to a screeching halt. Even worse, the company shelved the entire project and chose not to publish the findings of its research!

Luckily, however, there was one scientist from the Graviola research team whose conscience wouldn’t let him see such atrocity committed. Risking his career, he contacted a company that’s dedicated to harvesting medical plants from the Amazon Rainforest and blew the whistle.

Miracle unleashed
When researchers at the Health Sciences Institute were alerted to the news of Graviola,! they be gan tracking the research done on the cancer-killing tree. Evidence of the astounding effectiveness of Graviola–and its shocking cover-up–came in fast and furious….

….The National Cancer Institute performed the first scientific research in 1976. The results showed that Graviola’s “leaves and stems were found effective in attacking and destroying malignant cells.” Inexplicably, the results were published in an internal report and never released to the public…

….Since 1976, Graviola has proven to be an immensely potent cancer killer in 20 independent laboratory tests, yet no double-blind clinical trials–the typical benchmark mainstream doctors and journals use to judge a treatment’s value–were ever initiated….

….A study published in the Journal of Natural Products, following a recent study conducted at Catholic University of South Korea stated that one chemical in Graviola was found to selectively kill colon cancer cells at “10,000 times the potency of (the commonly used chemotherapy drug) Adriamycin…”

….The most significant part of the Catholic University of South Korea report is that Graviola was shown to selectively target the cancer cells, leaving healthy cells untouched. Unlike chemotherapy, which indiscriminately targets all actively reproducing cells (such as stomach and hair cells), causing the often devastating side effects of nausea and hair loss in cancer patients.

…A study at Purdue University recently found that leaves from the Graviola tree killed cancer cells among six human cell lines and were especially effective against prostate, pancreatic and lung cancers Seven years of silence broken–it’s finally here!!!

Read More...

Jom dapatkan

BISMIIlAHIRAHMANIRAHIM ASSALAMULAIKUM..

Jom dapatkan seluar bersalin mesra aurat...utk isteri kita..yg bakal bersalin...






Read More...

Suruh melawan kenser

BISMIIlAHIRAHMANIRAHIM ASSALAMULAIKUM..

Lapan surah ini diamalkan dan dibaca untuk memusnahkan sel-sel barah kanser. Jika pesakit dapat membacanya lagi baik. Jika tak terdaya atau kurang baik bacaannya maka boleh minta suami, ayah, ibu atau orang lain membaca untuknya.

Selok-eloknya sebelum memulakan bacaan surah dibawah :

1. Istighfar 10x.
2. Salawat Nabi 10x.
3. Al-Fatihah 1x.

Sediakan sebotol secukupnya air yang bersih lagi suci dan setiap kali habis surah dibaca, ditiupkan kepada air. Pesakit dinasihat minum air bacaan tiap-tiap hari dan sapu/mandi pada anggota yang kena barah kanser. InsyaAllah kerana sakit dan sembuh semua kekuasaanNya.

1. Surah Al Maidah (Ayat 82-91).
2. Surah Al Araf (Ayat 70-81).
3. Surah Ar Ra'd (Ayat 16-28).
4. Surah Al Anbiyaa' (Ayat 38-50).
5. Surah Asy Syu'ara (Ayat 185-227).
6. Surah Az Zummar (Ayat 42-52).
7. Surah Ghafir (Ayat 67-77).
8. Surah Az Zukhruf (Ayat 52-70).

Kepada pembaca tolong sebarkan kepada ahli keluarga dan saudara yang sedang mengidap penyakit kanser. Semoga dengan menolong mereka yang sakit, akan juga mendapat pahala dari bacaannya serta pahala kerana menolong sesama hamba yang benar-benar memerlukan pertolongan dan penyembuhan dari-Nya.


silakan SHARE utk kebaikan bersama..

Lapan surah ini diamalkan dan dibaca untuk memusnahkan sel-sel barah kanser. Jika pesakit dapat membacanya lagi baik. Jika tak terdaya atau kurang baik bacaannya maka boleh minta suami, ayah, ibu atau orang lain membaca untuknya.
Selok-eloknya sebelum memulakan bacaan surah dibawah :
1. Istighfar 10x.
2. Salawat Nabi 10x.
3. Al-Fatihah 1x.
Sediakan sebotol secukupnya air yang bersih lagi suci dan setiap kali habis surah dibaca, ditiupkan kepada air. Pesakit dinasihat minum air bacaan tiap-tiap hari dan sapu/mandi pada anggota yang kena barah kanser. InsyaAllah kerana sakit dan sembuh semua kekuasaanNya.
1. Surah Al Maidah (Ayat 82-91).
2. Surah Al Araf (Ayat 70-81).
3. Surah Ar Ra'd (Ayat 16-28).
4. Surah Al Anbiyaa' (Ayat 38-50).
5. Surah Asy Syu'ara (Ayat 185-227).
6. Surah Az Zummar (Ayat 42-52).
7. Surah Ghafir (Ayat 67-77).
8. Surah Az Zukhruf (Ayat 52-70).
Kepada pembaca tolong sebarkan kepada ahli keluarga dan saudara yang sedang mengidap penyakit kanser. Semoga dengan menolong mereka yang sakit, akan juga mendapat pahala dari bacaannya serta pahala kerana menolong sesama hamba yang benar-benar memerlukan pertolongan dan penyembuhan dari-Nya.
 Terutamanya terhadap ayah saya yang tengah berjuang kenser darah 
Read More...

12.01.2014

Ada bran

BISMIIlAHIRAHMANIRAHIM ASSALAMULAIKUM..

salam maghrib <3

Melamar terus la bari dikatakan lelaki budiman bukan nak crush ke kepel ke apa ke.. Masuk meminang terus la InshaAllah diterima..
Read More...

enough internet for today

BISMIIlAHIRAHMANIRAHIM ASSALAMULAIKUM..


Penampakan hantu waktu berselfe di bilik air.. Seram atau tidak??


Read More...

ASSALAMULAIKUM..

BISMIIlAHIRAHMANIRAHIM ASSALAMULAIKUM..

Read More...