8.07.2015

10 PESANAN AKU PADA BAKAL SUAMI AKU

BISMIIlAHIRAHMANIRAHIM ASSALAMULAIKUM..

Aku belum bernikah, apa yang aku nak pada bakal imam aku ialah:

1) aku tak nak lelaki yang handsome macam pemain bola sepak Mardid(rasa macam korang tahu siapa dia) cukup pada agama dan prilakunya.

2) tak kisah la tentang gajinya atau apa perkerjaanya yang pasti atau yang wajib halal.

3) hormat orang tua tapi pada masa yang sama hormat aku sebagai anak pada ibu dan bapa aku dan jangan kongkong aku untuk memhubungi orang tua aku.

4) jangan ada perasaan yang buruk terhadap ibu bapa aku agar aku tak ada perasaan buruk terhadap ibu bapa awak.

5) tolong berlambut dangan aku supaya aku boleh berlembut dengan awak.

6) awak jaga aku, aku jaga awak.

7) aku boleh melayan semua keranah awak tapi aku nak masa aku sendiri untuk aku, Allah dan masa tuk sendiri.

8) aku nak masa tuk diri sendiri tu je aku minta, aku tak minta lebih tapi aku nak masa tuk sendiri selepas berkahwin.

9 anak, aku anak jaga anak awak sesungguhnya akan memdidik dan memberi didikan agama yang secukupnya tapi atas bantuan awak jugak

10) aku tak pandai bab agama so apa yang aku nak awak boleh banarkan aku tuk pergi ke kelas agama dan jika awak seorang yang ada agama harap awak bantu saya tuk faham dan memhargai agama minta apa yang berlaku akan jadi cabaran apa awak dan masa depan kita..

itu je yang aku nak pada bakan suami aku tapi kalau dia 4 pun dah tak apa kot..








4 comments:

  1. Wahhhh.. Siap ada pesan lagi...

    psssttt thanks join segmen nak url blog #17. blog ini tersenarai di http://www.mialiana.com/2015/08/senarai-url-blog-17.html

    ReplyDelete
  2. Bagus ni...semoga di permudahkan yer dik..

    ReplyDelete


Disclaimer : This is a personal blog. Any opinions written in this blog is the opinion of the author and does not Involve any other parties.The author will not be liable for any loss or damage incurred while using the information in this blog. Any action without permission is strictly prohibited.