8.13.2015

Mizz ada insomnia...

BISMIIlAHIRAHMANIRAHIM ASSALAMULAIKUM..





Apa itu insomnia? Masti semua orang tahu tentang insomnia kan.. Okay yang tak tahu insomnia ni sejenis penyakit yang mengebabkan seseorang itu tak boleh tidur malam dan akan dapat sakit kepala yang sangat bila pagi dan apa yang berlaku sekarang ni dah pun belaku pada Mizz, Mizz ada insomnia waktu sekolah lagi, ia terjadi disebabkan tekanan peperiksaan SPM dan pada waktu tu Mizz tak ingat apa selain buku dan exam Mizz sekarang ni tengah usaha untuk hilangkan insomnia ini tapi Mizz tak boleh sampai satu tahap Mizz terfikir nak guna ubat tidur tapi Mizz teringat yang guna ubat tidur tu akan membawa kepada ketagih.. Walaupun Mizz tak tidur petang dan hanya tidur sebelum solat Zohor tu pun tak memadai kerana ia membuatkan insomnia Mizz lagi teruk dan apa yang membingbangkan Mizz badan Mizz makin lemah dan sering tak sihat macam rasa nak demam dan sebagainya. Mizz dah pergi jumpa doktor dan doktor kata yang insomnia Mizz tak begitu teruk hanya perlu makan ikut masa dan bersenam ikut jadual, Mizz ikut tapi hanya berkesan dalam 2 ke 3 bulan saja lepas tu jadi balik, insomnia pun makin teruk sampai pukul 3 ke 4 pagi pun mata Mizz masih segar dan tak nak lelap dan bila menjelang subuh Mizz akan sakit kepala dan pada waktu itu rasa tidur tu makan menaik dan memganggu ibadah Mizz lepas tu Mizz ada terbaca yang ada cara nak pulihkan insomnia Mizz jadi Mizz cubalah dan tak berkesan pun sedihnya..Kelebihan insomnia ialah Mizz dapat tahajjut dan melakukan zikir zikir yang Mizz tak buat di pagi hari dan apabila malam Mizz cuba untuk memperbanyakkan ibadah..








1 comment:

  1. Salam. Singgah bw dpd segmen Mia Liana

    http://aennathirah.blogspot.com

    ReplyDelete


Disclaimer : This is a personal blog. Any opinions written in this blog is the opinion of the author and does not Involve any other parties.The author will not be liable for any loss or damage incurred while using the information in this blog. Any action without permission is strictly prohibited.