8.29.2016

WAKE ME UP WHEN SEPTEMBER ENDS..

BISMIIlAHIRAHMANIRAHIM ASSALAMULAIKUM

If anyone was wondering where it came from.
Read More...

8.26.2016

EPISODE YANG DIHARAMKAN

BISMIIlAHIRAHMANIRAHIM ASSALAMULAIKUM




Read More...

Burkini ban suspended

BISMIIlAHIRAHMANIRAHIM ASSALAMULAIKUM

burkini.jpg

France’s highest administrative court has ruled that “burkini bans” being enforced on the country’s beaches are illegal and a violation of fundamental liberties.
The State Council (Conseil d'Etat) was specifically examining laws brought in by the commune of Villeneuve-Loubet but its verdict sets a legal precedent for France.
In their ruling, three senior judges said the ban “has dealt a serious and clearly illegal blow to fundamental liberties such as the freedom of movement, freedom of conscience and personal liberty.” 
They found that no evidence produced in favour of the prohibition proved a risk to public order was being caused by “the outfits worn by some people to go swimming”.

The ruling was closely watched in France and around the world, after photos of armed police surrounding a Muslim woman as she removed her top on a beach in Nice sparked outrage this wee

A tribunal in the coastal city previously ruled a burkini ban in the commune of Villeneuve-Loubet was “necessary, appropriate and proportionate” to prevent public disorder.
But the verdict was challenged by the Human Rights League (LDH) and Collective Against Islamophobia in France (CCIF), taking the case to the State Council.
In a statement, the LDH welcomed the verdict but said it will not resolve the “ridiculous debate that has made France the laughing stock of the world”.
“What is at stake here is the division of the men and women who live in France by their origin and religion,” activists said. “We reject this vision of France.”
The CCIF greeted the State Council’s verdict with “great relief”, condemning mayors imposing the bans for damaging national cohesion.
“This victory has a strong symbolic resonance that will put an end to the onslaught of stigmatising and draconian political statements,” the group added.
Patrice Spinosi, a lawyer representing the claimants, told reporters that the decision should set a precedent and that other local authorities should conform to it.
The ruling has suspended the anti-burkini law in Villeneuve-Loubet but the mayor of Sisco, in northern Corsica, said he would not lift his own ban.
Ange-Pierre Vivoni brought in the rule after a fight on a beachoriginally thought to have been sparked by the swimwear, which covers the body and hair.
“Here the tension is very, very, very strong and I won't withdraw it,” he told BFMTV.
But Mr Vivoni has conceded he does not know whether a woman involved in the dispute between a group of sunbathers of North African origin and local residents was actually wearing a burkini.
At least 30 cities, resorts and communes have implemented bans on modest swimwear this summer and many more are believed to be considering the same move.
None of the vaguely-worded by-laws have specifically mentioned “burkinis” – a slang term describing a range of modest swimsuits covering the hair and body – but several officials have made it clear that Muslim clothing is being specifically targeted.
In Cannes, which was the first city to announce the prohibition, the mayor specifically alluded to the recent attacks by Isis supporters in Nice and Normandy.
burkini.jpg
The photograph of a woman forced to remove her clothing was met with outrage (Vantage)
The bans have since spread, sparking fierce debate about France’s secular values, women’s rights and religious freedom.
Former President Nicolas Sarkozy, who is seeking the conservative nomination for the 2017 race, said he would bring in a nationwide burkini ban if elected to his former post. 
But critics have compared the enforcement of the ban to repression in Saudi Arabia and Iran, arguing that governing women’s clothing is a violation of human rights in any context.
Some rights groups have said the new laws amount to the “collective punishment” of Muslims following the terror attacks and amid friction over immigration and the refugee crisis.
Meanwhile, terror analysts have warned that the dispute will fuel jihadist propaganda as groups like Isis attempt to portray France and other Western countries as at war with Muslims.
According to a survey by Ifpop, 64 per cent of French people are in favour of the burkini bans, while 30 per cent described themselves as “indifferent” and only 6 per cent of respondents were opposed.
French politicians remain divided. Manuel Valls, the Prime Minister, said the garments represented the “enslavement of women” and were not compatible with French values but the Mayor of Paris Anne Hidalgo condemned “hysteria” on the issue and called for more social cohesion.
Welcoming the State Council’s ruling, Amnesty International said a line had been “drawn in the sand”.
John Dalhuisen, the group’s Europe director, said: “French authorities must now drop the pretence that these measures do anything to protect the rights of women.
“These bans do nothing to increase public safety but do a lot to promote public humiliation.
SUMBER DARI THE INDEPENDENT




Read More...

GEJALA AKTIVITI SEKSUAL SECARA TERBUKA

BISMIIlAHIRAHMANIRAHIM ASSALAMULAIKUM

Image may contain: one or more people

Kami ada banyak video dan gambar-gambar mengenai aktiviti ini. Video yang sama turut dikirim oleh begitu ramai pembaca yang meminta kami mengenengahkannya untuk perhatian para guru, pemimpin dan ibubapa yang masih leka dan kurang peka.
Haiwan pun tahu malu untuk bersenggama dengan pasangannya di depan manusia atau rakannya. Tetapi kini manusia sendiri telah berani melakukannya.
Gambar ini adalah dari screenshot sebuah video yang dikirim pembaca. Ia adalah rakaman sepasang pelajar melakukan aktiviti seksual yang berat di dalam kelas.
Ada banyak rakaman perzinaan oleh pelajar dalam kelas atau di kawasan sekolah. Ada yang dirakam sendiri bahkan ada yang dirakam oleh rakan pelajar lain yang menonton dengan 'percuma'.
Kebanyakan aksi seksual secara berkumpulan melibatkan seorang pelajar perempuan yang ketagihan seks dan diratah penuh selera secara bergiliran oleh ramai pelajar lelaki.
Ada yang terakam dilakukan di dalam kelas bahkan di padang sekolah secara beramai ramai. Tidak siapa akan menyangka bahawa di celah-celah sekumpulan pelajar seramai itu sedang berlangsung 'pesta seks' secara terbuka.
Apa yang mengejutkan dalam video ini pula ialah ia bukan sahaja aktiviti seksual secara terbuka, tetapi ia dilakukan dan dirakam oleh beberapa rakan pelajar perempuan lain yang bertudung.
Ini menunjukkan betapa tipisnya iman dan betapa pemakaian tudung hanya menjadi trend yang ketulusannya tidak sampai ke hati sama sekali.
Kepada pembaca yang berkongsi kekesalan dan ingin kami sharekan video ini mohon dimaklum bahawa Facebook tidak membenarkan video begini disiarkan. Lagipun masyarakat pembaca belum cukup terbuka untuk menerima paparan sedemikian.
Kami berkongsi kebimbangan kepada ibubapa yang mengutarakan isu ini. Kami ada berbakul bakul kisah yang serupa hasil kajian dari isu gejala ini dalam simpanan kami.
Rumah kami sendiri dilengkapi oleh ratusan cctv untuk merakam aktiviti anak-anak ini. Aktiviti yang sama turut terakam secara terbuka oleh anak anak kejiranan kami.
Ironinya, episod paling panas begini sering dilakukan pada malam-malam di bulan puasa.
Kasihan sekali dengan ibubapa mereka yang masih leka dan tertipu dengan lakonan anak-anak mereka. Aktiviti begini boleh dilakukan oleh anak gadis di halaman rumah sendiri.
Gadis gadis sunti yang 'menyerah diri' keluar dari rumah sendiri lengkap bertudung bersama adik-adiknya.
Apabila datang sekumpulan lelaki berbaju Melayu dan berkopiah (konon balik dari solat terawih), dia sendiri yang membuka tudungnya dan membiarkan tangan sang buaya meraba dan meramas bahagian tubuh mana sahaja yang mereka suka.
Setelah beberapa jam memanaskan suasana, mereka sering 'berangkat' bersama dengan kereta dan motosikal sang teruna dibawa pergi entah ke mana.
Lebih menyedihkan apabila perlakuan yang amat berat itu disaksikan oleh adik-adik perempuan yang masih kecil namun sudah kelihatan 'matang' dalam isu ini.
Di RPWP sendiri ada banyak kajian yang telah sekian lama kami lakukan. Bayangkan betapa beratnya situasi kini apabila ada anak-anak yatim lelaki seusia 4-6 tahun telah 'terbiasa' dan seperti ketagihan dengan aktiviti seksual luar tabi'e.
Bayangkan anak perempuan seusia 9 tahun sudah mengalami ketagihan seks sampai terakam melakukan 'onani' dengan botol, kepala gayung dan getah paip.
Tentu ramai yang tidak percaya bukan?
Ya tiada siapa percaya jika ia hanya dalam bentuk cerita. Tetapi kami ada rakamannya. 'Seeing is believing'. Tentunya kebimbangan ini lebih menebal setelah kami 'lihat sendiri' penyakit yang sedang masyarakat kita alami.
Sekali lagi ingin kami ulangi peringatan dan seruan ini.
Terlalu banyak jenayah seksual turut dilakukan oleh 'ahli rumah sendiri'. Tidak kira ianya abang kandung, adik kandung, abang ipar, abang sepupu, ayah tiri, bahkan datuk dan bapa kandung sendiri.
INNALILLAHIWAINNAILAIHIROOJIUN.
Ini benar-benar merupakan satu musibah umat. Zina benar-benar memusnahkan generasi. Itu pesan Nabi SAW.
Jangan pernah berhenti atau jemu untuk saling ingat mengingati. Khususnya kepada ibubapa yang masih terlalu alpa dan leka, khususnya yang terlalu sibuk atau kurang sumber maklumat atau media.
Perkara yang kita selama ini kita anggap remeh kini telah menjadi penyebab bencana dan malapetaka sosial. Anak kecil kini bebas menonton video lucah melalui telefon mereka.
Ada yang ke tahap bebas menontonnya walaupun semasa duduk di sebelah ibu dan adiknya. Itu belum lagi di Cybercafe, di labtop dan komputer peribadi.
Kini lebih parah lagi. Sebelum ini mungkin anak kecil sudah terbiasa melihat ibubapa mereka bersenggama. Dari situ mereka fikir perbuatan yang sama boleh dilakukannya bersama adik beradik atau rakan-rakannya.
Kini anak kecil melihat perbuatan sumbang itu dilakukan sendiri oleh kakak-kakaknya bersama teman lelaki mereka.
Tidak terkejutlah jika anak perempuan seusia 8 tahun sudah berani melayani seks dengan jiwannya di rumah sendiri. Adik yang yang berusia 5 tahun pula bebas melihat kerana diamanahkan berjaga di pintu takut-takut di datangi ibubapanya.
Semua kisah-kisah pedih inilah yang menjadi penguat semangat untuk kami berkorban membina generasi.
Kisah yang serupa banyak diceritakan dalam alQuran sebelum dimusnahkan umat sebelumnya. Kini ia berulang di zaman kita. Janganlah kita jadi seperti anjing yang 'menganjingkan' sahaja peringatan dari kisah-kisah itu dan enggan mematuhi arahan Allah untuk memperbaikinya.
Kita harus cipta budaya sendiri yang lebih murni sebelum menutup mata jika ingin melihat segala gejala ini dapat dibasmi dalam kalangan anak-anak kita sendiri. Yang baik kita ambil uswahnya. Yang buruk kita cari jalan menghindarinya.
QS: 16. An Nahl 66. Dan sesungguhnya pada binatang ternak itu benar-benar terdapat pelajaran bagi kamu. Kami memberimu minum dari pada apa yang berada dalam perutnya, susu yang bersih antara tahi dan darah, yang mudah ditelan bagi orang-orang yang meminumnya.
QS 7. Al A'raaf 176. Dan kalau Kami menghendaki, sesungguhnya Kami tinggikannya dengan ayat-ayat itu, tetapi dia cenderung kepada dunia dan menurutkan hawa nafsunya yang rendah, maka perumpamaannya seperti anjing jika kamu menghalaunya diulurkannya lidahnya dan jika kamu membiarkannya dia mengulurkan lidahnya. Demikian itulah perumpamaan orang-orang yang mendustakan ayat-ayat Kami. Maka ceritakanlah kisah-kisah itu agar mereka berfikir.
QS 54. Al Qamar 4. Dan sesungguhnya telah datang kepada mereka beberapa kisah yang di dalamnya terdapat cegahan
QS 12. Yusuf 111. Sesungguhnya pada kisah-kisah mereka itu terdapat pengajaran bagi orang-orang yang mempunyai akal. Al Quran itu bukanlah cerita yang dibuat-buat, akan tetapi membenarkan yang sebelumnya dan menjelaskan segala sesuatu, dan sebagai petunjuk dan rahmat bagi kaum yang beriman.
WARGA PRIHATIN







Read More...

RAYUAN DERMA DARAH UNTUK Anak kita, ADIK IZZAT

BISMIIlAHIRAHMANIRAHIM ASSALAMULAIKUM



RAYUAN DERMA DARAH UNTUK Anak kita, ADIK IZZAT
Assalamualaikum, dimaklumkan oleh pihak Sime Darby Medical Center (SDMC) Subang Jaya pd Khamis 25/8/2016, keperluan darah kuning/pletlet utk Izzat Hadie Irwan yg menghidapi penyakit leukimia dibuka semula *(permintaan ke-2)*. Kepada yg ingin menyumbang/menderma *(SEMUA JENIS DARAH/LELAKI & WANITA)* boleh dtg ke Tabung Darah, Tingkat 5, Bgnan Baru/bgn pesakit luar, Blok Utara..waktu pejabat..isnin-jumaat 8.30pg-5.30ptg & sabtu 8.30pg-12.30ptg.. Sebarang pertanyaan hubungi 0356391575 (makmal darah) atau Irwan/ Sazlina (0192212219/ 0192212234).
P/S: Adik Izzat Hadie merupakan pelajar Maahad Tahfiz Thibbun Nabawi Jom pakat bantu teman!!







Read More...

PENAMPILAN BOBOIBOY GALAXY

.BISMIIlAHIRAHMANIRAHIM ASSALAMULAIKUM



SAKSIKA PENAMPILAN PERTAMA BOBOIBOY GALAXY DI SAMBUTAN MERDAKA 2016, DALAM KONTINJEN ANIMESI PADA 31HB OGOS INI.
Read More...

DUNIA HARI INI.

BISMIIlAHIRAHMANIRAHIM ASSALAMULAIKUM

































Read More...

8.23.2016

DOCTORS EPISODE AKHIR

BISMIIlAHIRAHMANIRAHIM ASSALAMULAIKUM



TAK SABAR NAK NANTIKAN DOCTORS EPISODE AKHIR , YANG BEREPISODE HARI INI(waktu Korean) TAPI MIZZ TENGOK MALAM ESOK HUHUH ATAS FAKTOR MIZZ KERJA ESOK..







Read More...

8.15.2016

MY FAVORITE SONG : ZEDD CLARITY ft FOXES

BISMIIlAHIRAHMANIRAHIM ASSALAMULAIKUM


High dive into frozen waves where the past comes back to life
Fight fear for the selfish pain, it was worth it every time
Hold still right before we crash 'cause we both know how this ends
A clock ticks 'til it breaks your glass and I drown in you again

'Cause you are the piece of me I wish I didn't need
Chasing relentlessly, still fight and I don't know why

If our love is tragedy, why are you my remedy?
If our love's insanity, why are you my clarity?

(Hey-ay, hey-ay-ay. Hey-ay, hey-ay-ay. Hey-ay, hey-ay-ay. Hey-ay, hey)

If our love is tragedy, why are you my remedy?
If our love's insanity, why are you my clarity?

Walk on through a red parade and refuse to make amends
It cuts deep through our ground and makes us forget all common sense
Don't speak as I try to leave 'cause we both know what we'll choose
If you pull then I'll push too deep and I'll fall right back to you

'Cause you are the piece of me I wish I didn't need
Chasing relentlessly, still fight and I don't know why

If our love is tragedy, why are you my remedy?
If our love's insanity, why are you my clarity?

(Hey-ay, hey-ay-ay. Hey-ay, hey-ay-ay. Hey-ay, hey-ay-ay. Hey-ay, hey)

Why are you my clarity?
Why are you my remedy?
Why are you my clarity?
Why are you my remedy?

If our love is tragedy, why are you my remedy?
If our love's insanity, why are you my clarity?

Read More...

REVIEW KOREAN DRAMA : CINDERELLA AND FOUR KNIGHT(ONGOING)

BISMIIlAHIRAHMANIRAHIM ASSALAMULAIKUM

Cinderella and Four Knights - Promotional poster.jpg

CINDERELLA AND FOUR KNIGHT CERITA NI MIZZ JUMPA DEKAT KISSASIAN.COM TAPI SEBELUM TU MIZZ TERJUMPA DI YOUTUBE TAPI TAK PERASAAN.. MIZZ PUN TENGOK LA BEST JUGALAH CERITA DIA TAPI TAK MACAM CERITA CINDERELLA YANG LAIN WAKTU UTAMA DIA SEORANG AHLI KARATE JADI DIA BOLEH BELASAH ORANG MACAM TU JE.. CERITA NI DAH MASUK EP 2.. DIBINTANGI OLEH PARK SO-DAM,JUNG II-WOO,AHN JEA-HYUN,LEE JUNG-SHIN,CHOI MIN DAN SON NA-EUN

EPISODE : 16

Plot[edit]

Eun Ha-won (Park So-dam) is a high school student who dreams to be a teacher, but she needs money for her education. One day, she helps a mysterious old man. Later on, She ends up living in a mansion, Sky House, with three third-generation chaebol cousins under some conditions.
Kang Hyun-min (Ahn Jae-hyun) is a playboy plutocrat who does whatever he wants while Kang Ji-woon (Jung Il-woo) is soft hearted but lonely and wild-child rebel who rises in status to a member of the royal family in the Sky House. The third cousin, Kang Seo-woo (Lee Jung-shin), is a top singer-songwriter who is gentle and kind to Ha-won. And finally Lee Yoon Sung (Choi Min) is Chairman's secretary and their bodyguard.

Cast[edit]

Main Cast[edit]

Sky House[edit]

People around Ha-won[edit]

  • Seo Hyun-chul as Eun Gi-sang, Ha-won's Adoptive father
  • Choi Eun-kyung as Park Soo-kyung, Ha-won's stepmother
  • Ko Bo-gyeol as Choi Yoo-na, Ha-won's stepsister
  • Jo Hye-jung as Hong Ja-young

Others[edit]

  • Jo Mi-ryung
  • Kang Eui-sik as Hyun Min's friend
  • Kim Seon-woong as Hyun Min's friend
  • Shin Dong-mi
  • Jin Hye-won as Hye Ji's friend
  • Jo Kyung-hoon
  • Kim Kang-hyun as Seo Woo's manager
  • Son Seon-geun
  • Park Kyu-jeom as Director Kim
  • Gong Da-im
  • Park Hyo-jun
  • Kim Kwang-seop
  • Jo Eun-suk
  • Moon Se-yun (ep 1)
  • Park Young-soo as Butler Kim (ep 1)
  • Choi Dae-sung as man in cloth store (ep 1)

CERITA NI BARU SAHAJA BERMULA..  SO TAK BANYAK SANGAT INFO YANG DAPAT DIBERIKAN.. 


SUMBER DARI WIKIPEDIA.COM




Read More...